United Kingdom
Girdle Ness

De Vuurtoren in Aberdeen

November 29, 2022 in Scotland ⋅ ☀️ 6 °C

Ik weet niet wat het is maar de laatste tijd, als ik iets in m’n hoofd heb dan wil ik het ook gewoon doen. Dus voordat ik naar Aberdeen kwam had ik bedacht om naar de Vuurtoren te wandelen.

Zo gezegd zo gedaan, Kiaar opweg naar de vuurtoren. Ongeveer 50 minuten heen, 50 minuten terug het ding was alleen dat ik om 14.00uur terug moest zijn voor een online afspraak (hopelijk kan ik jullie hier snel meer over vertellen🤭). Vanmorgen was het koud, 3 graden met blauwe lucht 🧊

Onderweg naar de vuurtoren kwam ik op een afgelegen bedrijventerrein naast de haven en wat een ontzettende visgeur hing daar, gatverdamme🐟 Maar hoe verder ik kwam hoe mooier het werd en de visgeur verdween. Ik heb nog een stuk over het strand gelopen en uiteindelijk kwam ik aan bij de vuurtoren. Daar stond een man foto’s te maken van de zee en vogels, dat ik vroeg of het inderdaad klopte dat je er dolfijnen kon spotten beaamde hij dit. Hij zei dat de kans groot was dat ze er vandaag zouden zijn, dat ik dezelfde weg terug moest gaan en hoe langer ik zou blijven hoe groter de kans was dat ik ze zou zien🐬. Daar had ik helaas niet de tijd voor en als het aan mij had gelegen had ik daar nog een paar uur gezeten met een boek. Zowel op de heen als terugweg ben ik enkele auto’s en enkele voetgangers tegen gekomen maar over het algemeen was ik alleen, wat best een bijzondere ervaring was. Helaas geen dolfijnen gespot 😢

Na mijn online meeting ben ik natuurlijk voetbal gaan kijken dus opzoek naar een pub waar ze het uitzenden. Nou zoeken naar een speld in een hooiberg, maar uiteindelijk vind ik er eentje met welgeteld 5 Schotten. Daar voetbal gekeken een praatje gemaakt en een biertje gedronken (hele goeie). Kreeg nog een compliment over m’n Engels, hij dacht dat ik Amerikaan was omdat hij vond dat mijn Engels te goed was voor een Europeaan😂 Steek ik wel mooi in m’n zak🎒

Toen was mijn dag alweer bijna voorbij, ik had nog geen verblijf voor morgen dus heb ik een hotel geboekt in Nairn. Schijnt mooi te zijn, dus daar gaan we morgen maar naar toe 🤓

Laatste keer wild kamperen

May 19, 2019 in Scotland ⋅ 🌙 11 °C

Op wat lijkt op een of afweergeschut fundering. Of een perfecte locatie voor auto met daktent

Girdle Ness, Q24643732