United States
Bodie State Historic Park

Here you’ll find travel reports about Bodie State Historic Park. Discover travel destinations in the United States of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Bodie State Historical Park, USA

August 3, 2017 in the United States

Après avoir été la seconde plus grande ville de Californie il y a 200 ans, Bodie est maintenant une ville fantôme depuis les années 30. Il reste environ 5% des bâtiments, la plupart ayant été détruits par plusieurs incendies.

August 17, 2015 in the United States

Dagen startede på er lidt tvivlsomt motel i en lille by i Nevada midt ude i ingenting. Vi kørte mod vest gennem meget øde områder, hvor vi var glade for at tanken var fuld og at vi havde proviant med, for der var INTET i hundredevis af kilometer. Vejskiltene havde skudhuller og udsigten fra bilen var enestående.
    Hen på eftermiddagen ankom vi til Californien og dagens mål: Bodie. Bodie er en guldmine-spøgelsesby i Sierra Nevada-bjergene, som står som den blev forladt af de sidste guldgravere. Der blev fundet guld i Bodie i 1859 og stedet tiltrak hurtigt både mineselskaber og lykkejægere, som alle gerne ville have en bid af kagen. Omkring 1880 var der næsten 10.000 indbyggere i Bodie og byen var en af Californiens største. Byen, som fortrinsvis bestod af mænd, kunne tilbyde alt fra saloons, spillebuler og letlevende damer, men også kirker, posthus, en lang række butikker og sågar en Chinatown. Omkring 1900 begyndte folk at rejse fra byen, da man ikke fandt mere guld i bjergene. Og Bodie står i dag som den blev forladt (dog er en del af den brændt) og er i dag en state park. Det var en speciel og meget spændende oplevelse at gå rundt i den tomme by og forestille sig at her engang var fyldt med guldgravere, glædespiger og skuddueller.
    På vores køretur gennem Sierra Nevada-bjergene stødte vi for første gang på de californiske skovbrænde, som vi har hørt en del om. Det brændte oppe i bjergene og mange helikoptere fløj rundt og smed vand ned, for at kontrollere ilden. Flere veje i bjergene var lukket pga. brandene.