United States
City of Natchez

Natchez dag 7

July 31, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 36 °C

Slecht geslapen door de klamme hitte die niet goed kon worden gekoeld door de airco omdat de slaapkamer gewoon te groot was. Volgens mij heeft in deze slaapkamer een Wallmart gezeten inclusief parkeergarage. Om 9 uur werd er op de deur geklopt dat het ontbijt klaar stond.. Om 9.30 werd gevraagd waar we bleven want het werd koud (!) Wij als hotelgangers dachten dat we wel zelf konden bepalen wanneer we gaan ontbijten.. Nope.. Bed and breakfast werkt anders. Maar wie wil er geen gebakken aardappelen met een burger om 9 uur 's morgens in het gezelschap van hele wakkere medegasten uit Louisiana en de eigenaresse van de B&B? Gelukkig was de koffie goed en lag er ook wat fruit. Was wel erg gezellig. Via de Natchez trail (dus niet de snelweg) naar Natchez. Mooi ritje door de bossen. Redelijk op tijd gearriveerd in het Monmouth Historici inn en Gardens. Michael aan de front desk heeft ons 2 maal geupgraded en nu hebben zowel Nomi en Finn als wij een eigen suite tot onze beschikking. Woonkamer, ruime badkamer, grote slaapkamer inclusief nog groter hemelbed als de vorige nacht. Als je er een sintelbaan omheen legt zouden de afstanden Olympisch zijn. De Monmouth heeft een gigantische tuin met meertjes/ vijvers waar je mag vissen(hengel mag je lenen) zolang je de vis maar niet op eet. Dus waarschijnlijk toch het restaurant bezoeken vanavond.. Voor het eerst even chillen en even niets moeten. Downtown Natchez schijnt niet het meest bruisende stukje van Mississippi te zijn..
      Finn en Nomi zijn gaan vissen in een van de vijvers. Toen Finn bijna een schildpad aan z'n haak had is hij maar gestopt. Gegeten in het restaurant. Moesten daar fully dressed naar toe omdat het een 4 sterren restaurant is. Prachtig mooie kamer waar we aten in het hoofdhuis. Eten was goed, gesprekken waren goed, Rekening was meer dan goed..... voor de eigenaar én z'n vrouw én kinderen én kleinkinderen... Morgen naar New Orleans als we nog geld hebben om te tanken

New Orleans dag 8

August 1, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Slechte nacht weer.. 3.45 uur wakker tot 5 (Danny dan want volgens mij sliep de rest redelijk door) ik denk dat mijn lichaam me wil behoeden voor een jetlag nadat we terug zijn.. ontbijten kon tot 10 uur dus Nomi en ik zijn om 09.45 uur naar binnen gegaan. Finn en Sors sloegen m over uit protest tegen de regels die blijkbaar geen rekening houden dat je op vakantie wel eens rustig aan wil doen en uitslapen.. heb ook nog nooit een hotel meegemaakt die daar rekening mee houdt.. met vakantiegangers.. raar eigenlijk.
      Snel op weg naar Baton Rouge (tussenstop op weg naar New Orleans) daar was het even zoeken naar het authentieke tentje dat de lekkerste beignets van de wereld schijnt te maken. Onderweg er naar toe een aanrijdinkje gehad. Ik stond geparkeerd om carplay te resetten toen een oudere man een bocht zo krap nam dat ik achteruit moest rijden om hem mij niet te laten raken. Hij had niks door.. de man in een enorme pickup achter me wel want daar zat ik tegenaan. Kutterdekut.. uitgestapt en maar vragen of hij schade had.. ik zag een klein beetje maar hij vond het wel goed.."I'm good' klonk het met wat leek op een dubbele tong. Dus de politie hoefde er wat hem betreft niet bij te komen denk ik haha.. Schade op mn achterbumper is voor de verzekering. Hartslag was even 140 maar liep met een sisser af. Het authentieke tentje bleek een soort starbucks-light op een industrieterrein.. weg romantiek. Wel heerlijke beignets die je kan vergelijken met een goeie oliebol met 33 kg poedersuiker pér beignet. Beter om niet in te ademen terwijl je een hap neemt.. er zijn mensen voor minder op de longafdeling gekomen.
      Door naar New Orleans maar met nog een extra geïmproviseerde tussenstop. De Oak Alley plantage.. stukkie omrijden maar prachtig om te zien.. geen tour gedaan vanwege de tijd maar ook de prijs.. voor 1 tour kan je de hele dag door de Efteling banjeren. Plus het was 900 graden Celsius..
      Dus airco op standje vriezen in de auto en door naar New Orleans. Het Troubadour hotel. Zakenhotel. Wel even anders qua sfeer dan wat we de afgelopen dagen gewend zijn maar alles is aanwezig. Hoewel de batterijen van de afstandsbediening zijn leeg. Wat de vraag doet rijzen: neem je de AB mee naar beneden voor nieuwe batterijen? Laat je iemand komen ervoor? Haal je gewoon een paar batterijen op? Het zijn de vraagstukken in het leven. Nu even chillen en zo kijken of New Orleans luider is dan Nashville..

Old Villas in Natchez, Mississippi

November 6, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 26 °C

- Strolling down the streets of Natchez which is one of the US wealthiest areas and full of old antebellum villas
      - Walking through the impressive gardens of Monrose villa with its massive meadows -> really beautiful trees 😁
      - Discovering some insights about the Natchez Indians and seeing some similarities (e.g., ball games) to native populations from Central America (e.g., the Mayas)
      - Driving to a Blues music shack north of Baton Rouge only to find out that there would be no program tonight 😐 -> at least we saw an armadillo (Gürteltier) on the way

City of Natchez