Road trip southern states

July - August 2023
A 18-day adventure by Sorcha, Danny, Finn & Nomi Read more

Amsterdam Atlanta dag 1

July 26, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Slopende vlucht achter de rug. Volgende keer geen overstap meer. 🙄

Dag 2 Nashville

July 26, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 29 °C

Met de op een spaceshuttle lijkende SUV naar Nashville. Onderweg een ongeluk op de snelweg waarvan we eerst dachten dat er een film werd opgenomen omdat de sherrif die er bij stond zo op het witte doek kon. Overgewicht,strenge blik,cowboyhoed en bijpassende reflecterende piloten zonnebril.. Nu wederom in een hyatt place hotel..bijna exact hetzelfde als de vorige in Atlanta. Voelt als thuiskomen haha.. We hebben nu alleen kamer 311 ipv 312.. Finn en Nomi nu wel op dezelfde vloer.. Was 3 etages hoger in Atlanta. Voordeel: we weten de weg al.. Zodirect worden we per shuttlebus in het centrum van Nashville gedropt.. Het is hier 7 uur vroeger dus nu (17.30) voelt als midden in de nacht voor het biologische klokje..Read more

Dag 3 Nashville

July 27, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 35 °C

Dag 3 Danny op om 3.45 uur en om 5 uur weer slapen. Sors op om 5 uur.. kids doen het iets beter qua tijdsverschil maar allemaal redelijk moe. Vandaag richting Nashville maar eerst gitaren kijken (plan van finn was om een gitaar te kopen die we dan weer achter konden laten) maar dan was $119 toch wel wat veel. De muzikant in hem kreeg echter de overhand en uiteindelijk vertrok hij met een fluitje van een cent, nou ja een blokfluit van $4... Binnen een paar minuten kon Finn 'Mieke heeft een lammetje' en de starwars tune spelen in de auto. we kunnen alle drie niet wachten op wat voor meer moois we gaan worden getrakteerd😫. Nomi is eindelijk weer online! Simkaart gekocht en de hele wereld ligt weer op schermafstand (maakt minder lawaai dan een fluit maar daar betaal je ook grof geld voor). Downtown nashville is druk, lawaaiig en onder de 21 eigenlijk weinig aan omdat je niet naar binnen mag. Sommige straten zijn zelfs verboden na 12 uur! Ga dan maar eens een restaurant zoeken waar ze ook nog plek voor 4 hebben zonder reservering. Na lang zoeken toch gevonden. Een sfeervol eethuis met een uitgebreid menu, een hardwerkende mexicaan die z'n best deed en ons het eten bezorgde door te roepen:Table ninehundred seven!
    Ketchup moest je overigens apart vragen bij het bigmac menu.
    Plakkerig en uitgepoept klaar met deze dag en countrymuziek (het kan ook te gek soms haha). Morgen naar Memphis, kijken welke muziek ze daar draaien..

Memphis dag 4

July 28, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 36 °C

Ontbijt in The Hyatt place was in z'n eenvoud ronduit fantastisch slecht en waarschijnlijk verantwoordelijk voor de plastic soep in de oceanen. Plastic en styrofoam bordjes en bestek.. op plastic!? Really!? Geen aanrader haha..
    Ritje naar Memphis 3 uur 20 minuten. Aangekomen in het Peabody Hotel. Prachtige lobby en kamer. Bed is bijna 2 keer zo klein als we gewend zijn dus we komen nader tot elkaar vannacht.. Kijken hoe dat verloopt..
    Vreselijk vies gegeten maar onze ogen uitgekeken naar rare dingen. Een straat waar je $5 moet betalen om in te mogen. Voertuigen met lichtjes en muziek etc. Ondertussen geschiedenisles van Finn over het Peabody hotel waar we verblijven. Het schijnt dat Elvis Presley (een lokaal zangertje) hier z'n eerste contract heeft getekend. Hij schijnt daarna nog wel wat hits te hebben gehad. Ook zijn er in deze lobby scènes met Tom Cruise opgenomen voor the Firm.. Het zijn weetjes..gezellig avondje in die beroemde lobby in ieder geval.. Morgen naar meneer Presley..

Memphis dag 5

July 29, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Vandaag naar Graceland. 12 minuten rijden vanaf het hotel dus dat valt mee en kunnen we lekker rustig aan opstarten. We hebben kaarten voor de VIP tour. Dat betekent dat we met andere very important peoples in een busje worden gebracht naar het huis van Elvis. VIP betekent dat je een bandje om je pols krijgt, een kaart aan een touwtje en een iPad met koptelefoon om je nek. Zodat ze zelfs bij Ryan air op 3 km hoogte kunnen zien dat je wel heel important bent. Het huis was kleiner dan het op tv lijkt maar niet minder indrukwekkend. Het is in originele staat gebleven en je ziet als het ware Elvis door de volledige inrichting lopen. Al zullen die afstandhekjes er toen niet zijn geweest mag ik hopen.
    De foto's laten de inrichting zien en zeker in de tuin voel je de geest van The King nog rondwaren.. Al was het omdat hij en z'n familie daar liggen begraven.. Daarna het museum in waar werkelijk alles dat is bewaard ook wordt tentoongesteld. Indrukwekkend wat je in een kort leven kan verzamelen.
    Ook nog de vliegtuigen van binnen gezien waar Finn een pijnlijke connectie voelde met Elvis omdat hij zn hoofd stootte tegen een plek waar Elvis zelf ook waarschijnlijk 1000 keer tegenaan gelopen moet zijn..
    Op de terugweg even langs hotel Loraine waar Martin Luther King is vermoord. Is nu een museum en daar wordt voor de deur al 35 jaar geprotesteerd door een vrouw die we daar ook hebben gezien. Bizar!
    Even kort chillen in het hotel en daarna door naar The Majestic voor het eten. Zou sjiek hebben geklonken als het niet de Majestic Grill had geheten. Desondanks een zeer leuk restaurant met een allervriendelijkste ober die uiteraard in Amsterdam is geweest en ook gek is op mayonaise op de friet. Ik weet nu waar ze de naam Majestic vandaan hebben want de prijzen zijn koninklijk als je de tip van minstens 20% er bij optelt. Nu weet ik waarom het een royale tip heet.. beetje vroeg slapen. Morgen vroeg naar Vicksburg.. 3 uur 33 min. Rijden.

Vicksburg dag 6

July 30, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Vroeg op om een wat langere autorit te maken naar Vicksburg daar waar de beslissende strijd is gestreden tussen Noord en Zuid in de civil war in 1863. Tijdens de autorit Max Verstappen weer een grand prixtje zien winnen. Lang leve de technologie. Aangekomen op onze eindbestemming werden we verrast door de rust die hier heerst. Aan de rand van de mississippi hoor je de vogels fluiten wat een aangename verademing is tov het lawaaiige nashville en ook Memphis. Twee kamers in een bed en breakfast huisje die wel een beetje naar kerk rook. Meteen weer weg om naar Vicksburg militairy park te gaan voor het zou sluiten. Kon je met de auto doorheen . Gelukkig want het is hier 100 graden met een luchtvochtigheid van overmatig zweten waar een sauna in de Beemster jaloers op is. Het park hoorde een impressie te geven hoe de strijd tussen de Noors en the Saus was verlopen. Jammerlijk mislukt. We voelden het niet. Dan maar naar de Walmart om lekkere rotzooi te kopen. Gegeten bij een restaurant waar het eten goedkoper smaakte dan de rekening. Terug bij de B&B kregen we een suite aangeboden met aanpalende kamers met uitzicht op de misssissippi. Dus weer even slepen met de koffers en boodschappen. Ik schrijf dit verhaal vanuit een schommelstoel op een veranda waar we net de zonsondergang hebben gezien boven de missisisspi. Wie kan dat zeggen.. Vinkje! Tijdens het schrijven zijn we 5 liter water verloren per persoon. Als ik m'n shirt in smeer met wasmiddel kan ie morgen zo weer in de koffer. Nog even genieten van een jack Daniels cola en zo slapen. We zijn hier maar één nacht om morgen een korte rit te maken naar Natchez..Read more

Natchez dag 7

July 31, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 36 °C

Slecht geslapen door de klamme hitte die niet goed kon worden gekoeld door de airco omdat de slaapkamer gewoon te groot was. Volgens mij heeft in deze slaapkamer een Wallmart gezeten inclusief parkeergarage. Om 9 uur werd er op de deur geklopt dat het ontbijt klaar stond.. Om 9.30 werd gevraagd waar we bleven want het werd koud (!) Wij als hotelgangers dachten dat we wel zelf konden bepalen wanneer we gaan ontbijten.. Nope.. Bed and breakfast werkt anders. Maar wie wil er geen gebakken aardappelen met een burger om 9 uur 's morgens in het gezelschap van hele wakkere medegasten uit Louisiana en de eigenaresse van de B&B? Gelukkig was de koffie goed en lag er ook wat fruit. Was wel erg gezellig. Via de Natchez trail (dus niet de snelweg) naar Natchez. Mooi ritje door de bossen. Redelijk op tijd gearriveerd in het Monmouth Historici inn en Gardens. Michael aan de front desk heeft ons 2 maal geupgraded en nu hebben zowel Nomi en Finn als wij een eigen suite tot onze beschikking. Woonkamer, ruime badkamer, grote slaapkamer inclusief nog groter hemelbed als de vorige nacht. Als je er een sintelbaan omheen legt zouden de afstanden Olympisch zijn. De Monmouth heeft een gigantische tuin met meertjes/ vijvers waar je mag vissen(hengel mag je lenen) zolang je de vis maar niet op eet. Dus waarschijnlijk toch het restaurant bezoeken vanavond.. Voor het eerst even chillen en even niets moeten. Downtown Natchez schijnt niet het meest bruisende stukje van Mississippi te zijn..
    Finn en Nomi zijn gaan vissen in een van de vijvers. Toen Finn bijna een schildpad aan z'n haak had is hij maar gestopt. Gegeten in het restaurant. Moesten daar fully dressed naar toe omdat het een 4 sterren restaurant is. Prachtig mooie kamer waar we aten in het hoofdhuis. Eten was goed, gesprekken waren goed, Rekening was meer dan goed..... voor de eigenaar én z'n vrouw én kinderen én kleinkinderen... Morgen naar New Orleans als we nog geld hebben om te tanken

New Orleans dag 8

August 1, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Slechte nacht weer.. 3.45 uur wakker tot 5 (Danny dan want volgens mij sliep de rest redelijk door) ik denk dat mijn lichaam me wil behoeden voor een jetlag nadat we terug zijn.. ontbijten kon tot 10 uur dus Nomi en ik zijn om 09.45 uur naar binnen gegaan. Finn en Sors sloegen m over uit protest tegen de regels die blijkbaar geen rekening houden dat je op vakantie wel eens rustig aan wil doen en uitslapen.. heb ook nog nooit een hotel meegemaakt die daar rekening mee houdt.. met vakantiegangers.. raar eigenlijk.
    Snel op weg naar Baton Rouge (tussenstop op weg naar New Orleans) daar was het even zoeken naar het authentieke tentje dat de lekkerste beignets van de wereld schijnt te maken. Onderweg er naar toe een aanrijdinkje gehad. Ik stond geparkeerd om carplay te resetten toen een oudere man een bocht zo krap nam dat ik achteruit moest rijden om hem mij niet te laten raken. Hij had niks door.. de man in een enorme pickup achter me wel want daar zat ik tegenaan. Kutterdekut.. uitgestapt en maar vragen of hij schade had.. ik zag een klein beetje maar hij vond het wel goed.."I'm good' klonk het met wat leek op een dubbele tong. Dus de politie hoefde er wat hem betreft niet bij te komen denk ik haha.. Schade op mn achterbumper is voor de verzekering. Hartslag was even 140 maar liep met een sisser af. Het authentieke tentje bleek een soort starbucks-light op een industrieterrein.. weg romantiek. Wel heerlijke beignets die je kan vergelijken met een goeie oliebol met 33 kg poedersuiker pér beignet. Beter om niet in te ademen terwijl je een hap neemt.. er zijn mensen voor minder op de longafdeling gekomen.
    Door naar New Orleans maar met nog een extra geïmproviseerde tussenstop. De Oak Alley plantage.. stukkie omrijden maar prachtig om te zien.. geen tour gedaan vanwege de tijd maar ook de prijs.. voor 1 tour kan je de hele dag door de Efteling banjeren. Plus het was 900 graden Celsius..
    Dus airco op standje vriezen in de auto en door naar New Orleans. Het Troubadour hotel. Zakenhotel. Wel even anders qua sfeer dan wat we de afgelopen dagen gewend zijn maar alles is aanwezig. Hoewel de batterijen van de afstandsbediening zijn leeg. Wat de vraag doet rijzen: neem je de AB mee naar beneden voor nieuwe batterijen? Laat je iemand komen ervoor? Haal je gewoon een paar batterijen op? Het zijn de vraagstukken in het leven. Nu even chillen en zo kijken of New Orleans luider is dan Nashville..

New orleans dag 9

August 2, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 33 °C

Vannacht was een kleine deceptie voor het beeld dat wij hadden van New Orleans.. als je het idee hebt van rustige jazz cafés met leuke tafeltjes, moet je met een vergrootglas zoeken in de geroemde Bourbonstreet. Eigenlijk een hele vieze straat waar de kakkerlakken de baas lijken te zijn. Zelfs in het restaurant waar we uiteindelijk konden eten (overal moest je weer 21 zijn) liep er een onder onze tafel door.. verder lawaaiig, vies, hoeren, zwervers etc. Dus naar het hotel.
    's morgens even rustig aan gedaan en bourbon street een tweede kans gegeven. Letterlijk dag en nacht verschil! Leuk straatje als je er opnieuw als toerist naar kijkt. We hebben van Nomi een 'prinses en de kikkertoer' gekregen. Het restaurant van Tiana was er niet maar we zijn in de kerk geweest waar ze is getrouwd met de prins.. zie foto's.
    Mooie dingen gezien, naar de Sephora geweest.. wilde Finn en ik graag..😫
    Op het moment van schrijven zitten we op steamboat Natchez.. we beleefden daar een dinercruise met live jazz muziek.. foto's en video vertellen het verhaal.. steamboat Natchez blijkt gewoon op diesel te lopen trouwens. Tijdens het eten dacht de steward, tot ongenoegen van Finn, dat iedereen die zat te eten en even wilde kletsen met jazzmuziek op de achtergrond, dat dat een perfect moment was om met 113 decibel te vertellen hoe zwaar de boot was, hoeveel water er door de Mississippi ging, waar de kok z'n vrouw naar school was geweest, welke onderbroeken hij het liefste droeg.. Informatie dus waar je niet op zat te wachten. Maar gelukkig is op een gegeven moment alles verteld en konden we ons gesprek vervolgen.. Na het eten op dek 4 gaan kijken naar de band waarvan de zanger sterke gelijkenis vertoonde met Laurence Fishburn met de stem van Louis Armstrong.. Precies hoe we het voor ogen hadden. Superleuke avond gehad. Morgen vroeg op want om 10.30 uur begint de Swamptour.. De muggen zijn zich al aan het voorbereiden..

New Orleans dag 10

August 3, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

Dag 10 alweer.. vroeg op want we gaan een swamp tour doen. Om 10.30 melden bij de Light house en met een bus naar de airboats. Best wel een ritje met een jamaicaanse broeder die het een en ander over New Orleans en alles waar we langs reden vertelde. 1 hand sturen en 1 hand om de microfoon. Veel kennis en humor, prima ritje. Aangekomen bij de airboats even plassen en kijken naar een albino alligator die daar in z'n eentje lag in een plasje water.. Beetje zielig gezicht maar, zo werd later uitgelegd, zou hij het niet overleven in het wild.. Racisme komt in vele vormen.
    We dachten op een zelfde airboat te zitten als in Florida maar dat bleek anders. Dit was een boot voor grote groepen. Achteraf wel lekker want deze had een dak en maakte ongeveer 200 decibel minder lawaai. Dus zonder oorbescherming en met een lekker muziekje de Bayou in.
    Duurde niet lang voor we de eerste 'gators' zagen. Ze schijnen gek te zijn op marshmallows en komen dan ook aan zwemmen als ze de boot zien.. Living in the wild! Ook wat Racoons gezien die hetzelfde verslaafde gedrag vertoonde.
    Mooie tocht was het zeker.. Terug in de bus met dezelfde chauffeur die vroeg om goede review en of we z'n naam wilde noemen Althon John (geen grap) als we niet tevreden waren konden we ook schrijven en feedback geven maar dan heette hij Eddy..
    Nomi had een goede plek gevonden om te lunchen. Butchers.. Met de lekkerste hamburger die ik gegeten heb.. Goed vers vlees. Indicatie van de kosten van zo'n hamburger tripje: $99,- inclusief tax en tip.. Exclusief parkeren.. Maar hé! Het is vakantie.
    Erna toertje met de auto door de dure wijk met gigantische huizen. Nomi zocht een specifieke uit de prinses en de kikker maar die hebben we niet kunnen vinden helaas.
    Even een tukje in het hotel en 's avonds naar club Bamboulas. Toptentje in French Street met live muziek waar we de zanger trompettist van de Mississippi boot ook nog even zagen langskomen. Heinekenbier, chickenwings en Nacho's met een goede band. Helemaal het 'New Orleans gevoel'
    Mooie avond gehad en nu naar bed. Morgen 400 km rijden naar Fort Walton beach in Florida.. Strandtijd.. Nomi wil bakken om gekleurd in Albufeira te zijn.