United States
Linville Falls

Linville falls

May 10, 2007 in the United States ⋅ 🌧 20 °C

Vroeg in de ochtend uit Meadows of Dan vetrokken. De eerste uren leken wij de Parkway voor ons alleen te hebben. Geen kip op de weg........wel wat fazanten. Het landschap wordt langzaam al wat bergachtiger en de wegen worden al wat steiler. Het verbruik van onze SRV-wagen neemt navenant toe. Op Doughton-park een mooie wandeling gemaakt, waarbij een Groundhog (een enorme marmot) ons pad kruiste.

Na een picknick hebben we onze weg hervat naar Grandfather Mountain. Een van de hoogste punten op de Parkway, voorzien van een enorme hangbrug (of zoals Robbie het noemde “wiebelbrug”) tussen de hoogste punten. Bij de ingang werden we aangehouden door een paniekerige concierge van de berg: “How long is your RV?”, “28 foot”, “well eh last month....”en vervolgens gaf hij aan dat ik het mag proberen maar dat ik wel voorzichtig moet zijn met het omhoog rijden via de haarspeldbochten. Vorige week was het goed misgegaan. Uiteindelijk zijn we met het betere steek en draaiwerk met onze SRV-wagen boven op de berg beland. Daar werden we ontvangen door een swingende afro-american. Met thumbs-up en een brede glimlach gaf hij aan het cool te vinden dat we het tot de top hadden gehaald (overigens bleek later dat we via een eenvoudig wandelpad de drie lastigste bochten hadden kunnen omzeilen).

Daarna heeft Robbie drie beren nog even eigenhandig gevoerd (maar daarover meer op film).

Nu zitten we (waarschijnlijk 2 nachten) bij Linville Falls (Bear Den Campground) om morgen alles te leren over watervallen en appelmoes.

Linville Falls again

May 11, 2007 in the United States ⋅ 🌧 20 °C

Vandaag de reis even in een lagere versnelling gezet en blijven hangen in Linville Falls. De ochtend gebruikt om de Falls te beklimmen. Exact 10 jaar geleden hebben wij (Erica en BJ) deze Falls als eens afgedaald. Dat was destijds een zware klim, dus dat hebben we Robbie maar niet aangedaan. Op een iets begaanbaarder paadje de waterval nu dus beklommen. En ondertussen ontvangt Robbie voortdurend complimentjes van mede-hikers. Ze vinden het vooral zo leuk omdat ze denken dat Robbie later een echte hiker gaat worden nu zo mee mag. Wat ze niet weten is dat Robbie de terugweg altijd in de rugdrager wil en het heerlijk vindt om als een prinsesje door het bos gedragen te worden. Dus of dat hiken echt wat wordt.......?

Overigens ontwikkelt Robbie zich in rap tempo tot volwaardig fotograaf. Met haar eigen toestel klikt ze er vrolijk op los en maakt met ons toestel regelmatig foto’s van ons twee. En ze lukken ook nog allemaal. De foto van ons drieen (hierboven) is natuurlijk gemaakt door een mede-hiker. Het is bijna een volwaardig sociaal gebeuren dat foto’s van elkander maken. Op elk hoogtepunt van een hike worden kwistig toestellen uitgewisseld om elkaar op de foto te zetten. Doorgaans in verliefde en vrolijke poses met op de achtergrond het doel van de hike. Je bent altijd blij als je je eigen toestel terug hebt en het niet verwisseld is met 1 van de andere toestellen. Of dat op jouw toestel een ander verliefd koppeltje staat. (“would you mind taken a p....” ”oh no, sure......one two three smile, there you go” “thank you so much” “you’re welcome” “shall i take a picture of y.....” “oh if you would be so kind” “sure...1.2.3...................and so on)

In de middag hebben we geluncht in het “tacky” little Switserland” (corned beef met zuurkool en zwitserse kaas, met daarbij de onvermijdelijke chips) en hebben we een grote “applefarm” bezocht.

Linville Falls