United States
Peak-a-boo Rock

Burr Trail

May 19 in the United States ⋅ ⛅ 23 °C

Vanaf de slotcanyons rijden we terug naar Highway 12, waar we bij een uitzichtpunt komen, uitkijkend over zandstenen heuvels onder ons met daarachter verschillende bergketens. De weg daalt vervolgens snel naar Escalante Canyon, waar katoenbomen aan de oevers van de Escalante rivier staan. We klimmen daarvan de canyon uit en rijden over een heuvelrug naar Boulder. Hier begint de Burr Trail, die vorige eeuw dienst deed om vee van de Colorado Rivier naar Boulder te vervoeren.

We rijden eerst een tijd lang tussen de zandstenen heuvels door en dalen dan af in een canyon. De rode muren van de canyon toren boven ons uit. Plotseling houdt de canyon op en beneden ons is een brede vallei, waar de weg vervolgens in afdaalt. We rijden de vallei door en stuiten dan op de Waterpocket Fold, een rif welke van noord naar zuid door het Capitol Reef NP loopt. We slaan ons kamp net voor het rif op. Zoals wel vaker waait het best hard, wat soms erg irritant is. We mogen niet klagen, want we kamperen weer op een prachtige plek. Tegen de avond lopen we naar een heuveltop en hebben een schitterend uitzicht over de Fold, de vallei, kliffen en Henry Mountains erachter. Je kan zelfs Navajo Mountain in het noorden van Arizona zien liggen.

Peak-a-boo Rock