Amerika Birleşik Devletleri

Buradaki gezgin
    • Gün 295

Dagje musea in Houston 🚀 🌌

21 Mayıs, Amerika Birleşik Devletleri ⋅ ☀️ 32 °C

We hebben 1 dag in Houston geboekt omdat we hier sowieso een tussenlanding moesten maken en we willen deze dag goed benutten want er is genoeg leuks te doen zien. We starten de dag in het Museum of Natural Science en we zorgen dat we er zijn als de deuren opengaan. We parkeren vlakbij voor 11 dollar in plaats van de parkeergarage van het museum voor 30 dollar. Het museum is erg leuk en interactief, met de komst van een paar basisscholen wordt het soms iets te interactief maar het is groot zat om rustige hoekjes op te zoeken. Het gaat veel over natuur en scheikunde maar ook een afdeling met opgezette dieren die hier in Texas voorkomen en een hele gave dinosaurus expeditie. We vervelen ons geen seconde en lopen er zo'n 4 uur rond. Tijd om even te lunchen en naar het Houston Space Centre van NASA te rijden! Er staat een enorme Boeing 747 met Space Shuttle erop op ons te wachten bij de ingang en die is erg indrukwekkend. Binnen leren we alles over de spaceshuttles, het ISS en het nieuwe Artemis programma waarmee NASA de komende jaren weer terug gaat naar de maan. Het voelt erg onwerkelijk om tussen en door de enorme apparaten te lopen die dit allemaal mogelijk hebben gemaakt. We volgen nog een presentatie van een uber enthousiaste medewerker over de James Webb 🔭 telescoop en we nemen nog een treintje naar het originele Control Centre dat vaak in films te zien is. Hier worden we terug in de tijd meegenomen naar de eerste maanlanding met origineel beeld en geluidmateriaal en we voelen ons bijna trotse Amerikanen uit 1969. Op de weg terug rijden we langs een Falcon 9 raket van SpaceX, eenzelfde raket als we enkele weken geleden hebben zien opstijgen! Bizar hoe groot zo'n ding is en je hebt toch een stuk beter beeld van hoe 550 ton en 70 meter hoog eruit ziet als je ernaast staat. We shoppen nog wat shirt's en een souvenirtje en dan zit het erop. Zelfs de Mac is hier in space stijl 😜

Vanavond gaan we nog lekker uit eten en kijken terug op een geslaagde dag!
      Okumaya devam et

Burayı şu adlarla da biliyor olabilirsiniz:

Woodside

Bize katılın: