Jaipur, India

April 14, 2015 in India ⋅ ⛅ 25 °C

Met de trein gaan we van Delhi naar Jaipur. Een treinkaartje reserveren is een beleving opzich. Wij worden 4 keer verteld dat het officiele reserveringsbureau ( waar ze engels spreken ) gesloten is en dat wij naar de stad moeten gaan naar een echte touristen bureau. ( LEES: waar je veelste veel betaald en degene die je er naar toe stuurt commissie krijgt, waar je ook nog eens voor betaald ) Wij lopen dus door het station heen en weer opzoek naar de plek waar wij moeten waar honderden mensen op de grond zitten met hele families en lekker eten. De vrouwen dragen kleurrijke sarees. Uiteindelijk vinden wij het wel gewoon op de plek waar wij waren. Voordat wij in de trein gaan, moet Sab eerst andere kleding kopen, want het moet hier wel wijd zitten en alles moet bedenkt zijn, dit doet Sab dan voor haar eigen gemoedsrust. Mensen staren hier namelijk ongegeneerd en met bedekte kleding, doen ze dat ook, maar je hoopt dat toch een beetje minder wordt. Aangekomen in Jaipur, dat ook bekend staat als de pink city omdat de oude stad, dat rond 1500 gebouwd is roze is. Onze dagen bestaan uit onderhandelen met de taxi chauffeurs, sightseeing en lekker eten. De oude paleizen zijn prachtig en het eten is fantastisch.Read more