Jaisalmer, India

April 27, 2015 in India ⋅ 🌧 10 °C

Het was goed dat we uitgerust en relaxed naar onze volgende bestemming kunnen, want we hebben een 40 uurse treinreis. De wagons met airconditioning waren vol. Dus de wagons die over waren waren de wagons zonder airco, overdag was het verschrikkelijk heet en daarom behoorlijk pittig. Maar het is ook gezellig. We zitten in een wagon met een hele Indiaase familie. De kinderen zijn super schattig. De vrouwen zingen luidkeels en nemen zichzelf op met hun telefoon om het vervolgens nog 3 keer over te doen en opnieuw te bekijken. Verlegenheid zijn op dat gebied kennen ze geloof ik niet. Jailsalmer noemen ze de Golden City, omdat de oude stad en het fort zijn gemaakt van zandsteen en goud / geel is. Het is prachtig en heerlijk om door het middeleeuwse stadscentrum te lopen. Eigenlijk hebben wij voor de kamelen safari 40 uur in de trein gezeten. En dat is het het helemaal waard. We brengen samen met een stelletje uit New York een avond, nacht en ochtend door in de woestijn. De kamelen zijn super lief en super hoog ( Het is wel even anders dan een paard ), de zonsondergang en opgang is prachtig en de sterren 's nachts heel indrukwekkend. Het slapen was wel een beetje lastig, want het waaide en het zand blijft in je neus, ogen, oren en mond komen. De kevertjes vinden het ook heel gezellig dat je er bent en kruipen het liefste bij je onder de deken.Read more