Jodhpur, India

April 30, 2015 in India ⋅ ☁️ 26 °C

Van Jaisalmer gaan we naar Jodpur, the Blue City. We dachten dat we een relax ritje hadden geboekt met de trein s'ochtends vroeg, zodat het nog lekker koel zou zijn. Maar India zou India niet zijn, als het je plannen niet in de war schopt. ' always expect the unexpected' zeg maar. We vertrekken 3 uur later en rijden met de trein door de woestijn, branden weg van de warmte, maar zitten ook volledig onder het zand, want het zand waait door de open ramen. Terwijl wij onze volgende bestemming aan het voorbereiden zijn, merken wij dat we dat stad ook in een middag kunnen bekijken. Dus nadat wij bijgekomen zijn van de trein rit in een AC restaurant, waar alle locals naar ons kijken en zich afvragen hoe deze ongewassen sloebers - zo zagen we er wel uit na de treinrit - dit restaurant kunnen betalen. Boeken we een buskaartje naar de volgende stad Udaipur. Dus na een middag door de Blue City te hebben gelopen, die echt blauw is omdat de mensen hun huis blauw schilderen tegen de warmte en insecten. Nemen we de nachtbus naar de volgende stad. Volgens de verkoper paste we prima in een single bed. Want normaal gesproken gaan daar 3 indiers in. Duss... aangekomen bij de bus, was een single bed niet groter dan een lijkenkist. En bij elke hobbel vlogen we 10 centimeter de lucht in. We zijn dus weer een ervaring rijker zeg maar.Read more