Seoul, South Korea

May 29, 2015 in South Korea ⋅ ⛅ 23 °C

Wat een verschil, van de steppen van Mongolie naar de metropool Seoul. We genieten van de straatjes in de traditionele stijl ( hanoks ). Verder is er weinig te zien op historisch cultureel gebied. De Japanners hebben tijdens de oorlog de meeste historische gebouwen vernietigd, dus veel oude culturele gebouwen zijn er niet ( wel de replicas ). Maar er is gelukkig ook genoeg cultureels in het dagelijkse leven te ontdekken.

- Virgil proeft een delicatesse: levende, baby inktvis, ( herinneren jullie je de post van Leon Nicaragua nog, sindsdien heeft hij zich hier al op verheugd). Het was wel moeilijk het gladde beestje op te pakken met stokjes want het bleef weglopen :-0

- Als je naar de openbare toilet gaat kan je een muziekje afspelen zodat niemand je hoort als je nr 2 moet

- Het museum waar wij geweest zijn verzwijgt alle periodes, waarin Korea bezet was door de Japanners, Mongolen of de oorlog met Noord Korea

- De Koreaanse Barbeque is echt nog lekkerder dan wij hadden voorgesteld, je eet dan met stokjes en een schaar, de schaar is om je vlees door te knippen

- Sab is een dagje naar de 24 uur spa geweest, wat niet te vergelijken is met een spa in Nederland omdat het in de kelder is van een groot winkelcentrum en alle vrouwen letterlijk elke milimeter van hun lichaam schoonmaken in het openbaar.

- Alle meisjes en vrouwen zien er hip en leuk uit maar bij de jongens is blijkbaar een pottenkapsel de laatste mode

Wij genieten enorm van het leven in de stad, de mensen zijn super vriendelijk en er zijn veel momenten dat wij ons kunnen verbazen over de cultuur of soms geen idee hebben wat of hoe wij iets moeten doen omdat bijna niemand engels spreekt en je ook de letters niet kunt lezen. Maar het is tot nu toe altijd gelukt, we gaan dit nu uittesten of dit ook lukt in de kleinere plaatsjes.