Songnisan National Park, South Korea

June 3, 2015 in South Korea ⋅ 🌙 20 °C

In Songnisan worden we verliefd op Korea! De eerste dag 7 uur gehiked ( ja ja onze conditie wordt steeds beter!! ), toen we op het hoogtepunt waren ( na 5 kilometer omhoog klimmen ) zien we niks.. alleen maar mist! Hahaha! Dan moet je wel ff slikken. Maar Songnisan maakt het goed met ons.. we kiezen er voor om langs nog een bergtop te lopen en daar wacht de zon op ons en het prachtige uitzicht. Na een lange dag zijn we weer thuis, gedouched en wel.. klopt de hoteleigenaar op onze deur met de zin “ Koreans want to sing with you “. Deze uitnodiging konden wij natuurlijk niet afslaan. De Koreanen die we op de berg waren tegengekomen ( dronken ) hadden ons gespot en wilde gaan karaoken met ons. Met z'n alle dansen en zingen we op de liedjes van Queen in een verder lege karaoke bar. Vir komt er achter dat het politie agenten zijn, haha, weer even slikken! De volgende dag gaan we naar een boeddhistische tempel en verblijven daar een dag en nacht. We draaien hun programma mee en dat betekent om 3 uur sochtends naar de tempel om met de monniken te chanten. We genieten van het lekkere eten in de tempel, de rust, de wijze raad van de mnonik en de meditatie. Nu nog een paar dagen Seoul en daarna naar Taiwan, waar we twee vriendinnen van Sab meeten en het zusje van Vir. Wat een feest!Read more