Taipei, Taiwan

June 4, 2015 in Taiwan ⋅ ⛅ 30 °C

In Taipei is het een gezellige boel! We krijgen bezoek uit Nederland ( we worden door Myrt verwend met dropjes, kaas en stroopwafels, wat heerlijk! ) en ontmoeten veel locals doordat we zijn gaan couchsurfen. De locals en het bezoek uit NL zorgen ervoor dat we een onvergetelijke tijd hebben. De locals nemen ons ( Myrte, Dewi, Vir en Sab ) mee op een foodtoer en we eindigen aan het einde van de dag in de karaoke bar. De couchsurf meiden waren van dezelfde generatie. Dus we gaan los op Dont Speak van No Doubt en andere nummers uit de 90s. Geweldig, dat je aan de andere kant van de wereld kan opgroeien, maar dezelfde jeugdsentimenten hebt. De rest van de tijd bestaat vooral uit eten. We proeven alle specialiteiten, sommige zijn heerlijk. Andere laten we de volgende keer staan. Zo gaat Sabrina bijna over haar nek bij het proeven van de stinky ( gefermenteerde ) tofu en Virgil blijft heel dapper bij het eten van gestolde eendenbloed en rijst doordrengt met varkensbloed. Melati het zusje van Virgil komt ook langs, met haar doen we leuke uitstapjes naar een mooie bergplaatsjes en doen we de foodtour nog een keer over en halen de dingen die wij het lekkerst vinden eruit.Read more