Shimanami Kaido Bikeway

March 29, 2016 in Japan ⋅ ☀️ 14 °C

Onomichi is een klein dorpje op een berg met hele oude shrines en tempels. We zijn hier naar toe gekomen omdat het het beginpunt van de fietstocht is die we willen doen. We hebben het druk gehad in Kyoto en we hebben een lange reisdag gehad. Dus we gaan even niet coushsurfen maar boeken een hostel / guesthouse.

We boeken bij een traditionele guesthouse. Dat betekent dat we op futons slapen. Een soort van dunne matras op de grond. Maar daar zijn we op ingesteld en vinden het inmiddels heerlijk slapen. Maar waar we niet op gerekend hadden is dat er geen internet is, de toilet een gat in de grond is en geen enkele buiten muur helemaal dicht is. Maar het is heerlijk om in de bergen en zo goed als in de buitenlucht te slapen en wakker te worden.

Vanaf Onomichi starten wij een kleine fietstocht van twee dagen. Deze fietstocht gaat over een aantal eilanden die verbonden zijn met een serie grote bruggen. De route is ongeveer 70km lang, dus goed te doen over twee dagen!

De eerste dag fietsen wij vooral langs veel industrie waar veel boten en schepen worden gebouwd. Er is gelukkig ook nog wat uitzicht en op het einde van de dag belanden wij bij een guesthouse met een eigen 'onsen'! Genieten dus!

De tweede dag is een stuk mooier. Minder industrie, landschap wordt mooier en de bruggen ook. Voor het gemak hebben wij ook onze grote backpacks naar het eindpunt van de route laten sturen. :)

We verbazen ons over de gigantische bruggen, de blauwe zee en de smaak van de sinasappels. In het gebied zijn veel sinasappel plantage een sinasappel heeft nog nooit zo goed gesmaakt.