Shikoku, Japan

March 30, 2016 in Japan ⋅ ☁️ 17 °C

Na de tweedaagse fietstocht arriveren wij in het stadje Imabari Op het eiland Shikoku. En jawel, ook hier hebben wij een couchsurf adresje gevonden.

Wij belanden bij een oudere stel die zelf al vier kinderen hebben en tien klein kinderen. Ze hebben een ontzettend mooi groot huis waar zij alleen nog maar met ze tweeën in wonen. Nadat hun zoon hen heeft overgehaald om een pelgrimstocht te doen te voet van 1200km! En dat terwijl ze al de 70 zijn gepasseerd. Hierna hebben zij hun huis en hun hart opengesteld voor andere reizigers van over de hele wereld. We worden ontzettend verwend als we wakker worden staat er een heerlijk ontbijt voor ons klaar en als we thuiskomen het avondeten. Wat zo uitgebreid is dat het wel een kerstmaaltijd lijkt. Vanuit hun warme huis en nieuwe thuis zijn wij het eiland verder gaan verkennen met een huurautotje. Wij kammen een groot deel van het eiland af. Het regent bijna de hele dag, maar dat doet er eigenlijk niet toe. Bij elke bocht die we rijden zien we weer een stukje van het indrukwekkende japan, met de bloesems in volle bloei.Read more