Satellite
Show on map
  • Day 3

    Ostrov Siargao - ty prave Filipíny

    October 25, 2018 on the Philippines ⋅ 🌧 28 °C

    O tomhle ostrove se rika, ze je cislo 1 v cele Jihovýchodní Asii. Je tu venkovsky zivot, nádherná priroda, dechberoucí plaze, vodopady, jeskyne a spousta prilezitosti k vodnim aktivitam - surfing, vodni lyzovani, snorchlovani, potapeni, kiting... Nikde jinde pry nenajdete tohle vsechno pohromade.

    Oukej, pojdme to prozkoumat.

    Na Siargao jsem priletel z Manily s Cebu Pacific turboletem. Společnost je levna, ale ma dobry standard. Pobavilo me, ze na par kroku z haly k letadlu cestujicim rozdavaji destniky, proti slunci. Vubec vsichni pracanti letiste se pred sluncem doscela dost chrani - klobouky, satky pres obliceje, dlouhe rukavy, silna vrstva kremu. Asi bych si ho mel taky koupit.

    Behem letu dokonce dve rozkosne letusky delaly vedomostni soutez pro pasazery o nejake ceny - otazky z ekologie. Škoda, ze jsem jim pres hluk a silne zvatlavy prizvuk moc nerozumnel. Vic me ale trapil mraz z klimatizace v kabine. Stejne jako ostatni jsem se choulil v tricku a pocital minuty do prostani, az se zahreju tropickym sluncem. Alespon, ze jsem sedel u okynka a mohl z 5 tisic metru pozorovat nadhernou scenerii cumulu, ostrovu a more. Poznal jsem z vysky Bohol i Cebu, kam se hodlam pozdeji vypravit.

    Po priletu nejprve zoufale hledam signal, abych se podival na moznosti ubytovani. Nestihl jsem si nic rezervovat predem a bohuzel to vypada, ze Airbnb ma 90 % plno. Booking.com nakonec opet vitezi, zejmena diky filtru "ukaz mi jen to co je volne". Diky nestabilnimu pripojeni se mi ale nedari nic rezervovat, a tak se rozhoduji prostě jet do nejvetsiho hnizda, městečka General Luna, porozhlednout se a sehnat ubytko na miste. Plan B: doufani v lepsi signal tam.

    Protoze mezitim všechny vany, ktere se dokazaly obsadit, odjely, a ten na rade prohlasil "za hodinu mister, ted nejsou lidi", prijimam nabidku chlapika s motorkou za 400 p. Auto sice stoji 300, ale cekal bych hodinu. Navic vidim na ostatnich, ze za 300,co zkousim smlouvat, proste nejedou.
    Read more