• Day 3

Siargao - mile privitani sokem

October 25, 2018 on the Philippines ⋅ 🌧 26 °C

Po 10 minutach Muj motorbike sofer zastavuje nekde na ceste u shluku chatrci a chce me slavnostne vysadit. Proveruji mapu, jasne, jsme v pulce trasy a na uplne spatne silnici :)). Tahle konci po par km jednou stranou zatociny, pres niz se neda dostat dal. Ukazuji mu mapu a na druhy pokus se s pomoci mistnich zorientuje a odvazi me uz na spravne misto. To sice moje map upe dobre netrefila, ale pan se snazi a pta se asi 4x na cestu. Mistni taky vedi celkem prd, co maji 100 metru za barakem (a zas tolik toho v okoli neni, je tu doslova JEDINY homestay u silnice) ;).

Prvni kontakt s vycahlym klukem Jay Arem a podsaditou zenou Dzi-dzi je velmi mily, citim se tu fajn. Teprve mi pripravuji chatku, takze sedime s Jay-arem v lobby a klabosime. Dela tu vukol pruvodce, takze se ho vyptavam co bych nemel minout a predbezne rozvrhuji dny.

Objednavam pres nej vylet na vedlejsi ostrov do morske jeskyne, v niz se da plavat, a na zpatecni ceste ostrůvek s pláží, snorchlem a trekem na kopec. Evidentne pres jeho kamarady, protoze cena 3500 p za skoro cely den je o 2 tisice nizsi nez z ofiko letaku. Fajne :). Take mi nabizi v sobotu objet zqjimava mista ostrova na skutru, ale to rozmyslim, protoze zasnene rika, ze pojede se svoji girlfriend, a nechci delat krena :).

Tak a ubytko. Jo, jsem si dopral luxus za 750 na noc. Mensi sok. Cekal jsem dle hodnoceni bookingu rekneme nejaky zapadni standard. Je to ale horsi jak v indonesii za 250 na noc. Wow. Chatka bez strechy, klimoska hrci jak svina, aspon skrinku... ale mam jen stolek. Matrace je zabalena v original igelitu, takže nevetra, nesaje a kazde otoceni je... hlucne. Dojem nespravuje ani koberec mrtvych malilinkych musek, tise se rozkladajicich na prosteradle. WC klasicky se sprchou dohromady, skoro se sprchuju v mise :). Chjo ja chtel par dni relaxovat... Asi si musím vic priplatit.😬🤣

no a Bez strechy rikam tomu, kdyz bambusova strecha neni spojena se stenami, ale je tam odsazena mezera. Takze cokoli 30centimetrovyho, co se vejde mezi stenou a strechou, muze dovnitr. Treba kour z paleni bordelu na zahrade vedle me luxusni chatky.

Davam sprchu s planem jit to vydychat na plaz, ale muj jet lag mi zavira na hodinu a pul oci. Po zazvoneni budicku (pomnik poslednimu zachvevu smyslu) se sotva proberu na domluveny vylet na večeři do vedlejsiho mesta Dapa.

Je to asi 5 km, veze me ten klucina, JR. Je moc milej, vyptavam se ho na zivot tady, on zas vypravi o kamaradexh cesrovatelich. Jime v jeho oblibene vyvarovne - mam stesti, maji dve vegetarianska jidla. Jedno je zelenina s ryzi, druhe vegetable with shrimps :))). Evidentne tu morske zivocichy nepovazuji za zviratka/maso. Pridavam si ryzi, da se to, vcetne mango koktejlu platim 400 p ohmujboze, a jedem bydlet.

Druha sprcha, pripravit par veci na vylet, vymena zprav s princeznama a domu, ochlazuji vzduch, vypinam klimu, zkousim usnout... Kupodivu to jde.

Zajimavosti ze zivota na Siargao: temer žádná kriminalita. Turiste jsou tu pry v bezpeci. Ceny benzinu a potravin neustale rostou v celych Filipinach, tady je pry pro místní zatim celkem levno. Uch. Troubi se tu kdykoli nekoho mijite ci predjizdite. Takove "ahoj, bacha jedu, at o me vis". Vsichni tu na druhe davaji na silnici pozor tim starostlivym zpusobem, uplne v klidu a "v Proudu" resi všechny situace. To se mi moc libi. Jo, a kdo tu bydli, tomu se tu pry libi. A to je moc fajn.

Opet se mi po letech pripomina velky cestovatelsky objev: vazit si sveho luxusu a zivotni urovne v Evrope. Pitne vody, cisteho, sucheho domova, moznosti zabavy a vyziti, siri prilezitosti, sluzeb statu i zdravotni pece.

Jen ty mezilidské vztahy na silnicich a ulicich, to bychom se od Filipincu mohli naucit...