Karijini NP

March 28, 2017 in Australia ⋅ ☁️ 9 °C

Op de dag dat we in Exmouth vertrekken besluit onze Nederlandse passagier dat ze toch liever naar Adelaide vliegt om dan naar Alice Springs te rijden, bedankt hé. Omdat we weinig kans zien om hier een vierde passagier te gaan vinden vertrekken we toch. We hebben afgelopen week wel een Duitse en Canadees ontmoet die met hun eigen auto graag achter ons aanrijden, ze vinden het zelf allemaal namelijk erg spannend op de afgelegen wegen. Natuurlijk vinden wij dat alleen maar gezellig en we vertrekken in een convoy.

We rijden door een stormachtige dag richting het oosten. Wanneer het avond begint te worden regent en stormt het super hard. De twee dames vinden het geen veilig gevoel om met die omstandigheden in een afgelegen gratis camping te staan dus slapen we op een roadhouse camping. Ook prima.

De dag erop rijden we door naar Karijini. Het is een super mooi park met geweldige gorges. Op de eerste dag rijden we naar het eerste deel van het park waar we snel de omgeving verkennen en wat lookouts bezoeken. Na een van die lookouts start de auto van onze volgers niet meer en beginnen ze te stressen. Ik en Antoine zoeken met onze beperkte autokennis naar de oorzaak en het blijkt de batterij te zijn, die is op. Gelukkig hebben ze een startkit bij en met behulp daarvan kunnen ze ‘m elke keer weer starten.

We rijden naar de camping en maken daar ons plan voor de volgende dag. Wij eten simpel budget pasta met pesto, onze vrienden koken uitgebreide 3 pannengerechten. Het verschil mag er zijn.

De volgende dag doen we een aantal hikes in het eerste deel, super vet. Je loopt, zwemt, springt en klimt richting de eindbestemming. Vaak is dat een waterval of een pool waar je lekker kan afkoelen.

Aan het eind van de dag rijden we naar het tweede deel van het park waar we meteen op de camping gaan slapen. ’s ochtends vroeg op voor nog een aantal hikes. Het zelfde idee maar weer prachtige omgeving. Een van de routes heeft ook een spider walk, waar je met handen en benen tussen twee rotsen vooruit spidert, over water. Echt heel vet allemaal hier.