Satellite
Show on map
  • Day 2

    Vroeg wakker doch als herboren

    June 14, 2023 ⋅ ☀️ 13 °C

    Oh wat fijn: ik ben weer een beetje in het land der levenden!

    Heb gisteren aan boord eerst even gechilld in mijn cabine en gedoucht, plus m'n fietskleding gewassen. Ik zat op de eerste verdieping direct na het autodek en tijdens dat uur in mijn cabine kon ik de autoalarmen beneden onafgebroken horen afgaan. Dat zou ik ook 's-nachts gaan horen... Dus ik ben vervolgens eerst maar eens naar de receptie gegaan om te vragen of ze daar iets in konden betekenen. Wijst die aardige man me gewoon gratis en voor niks een andere cabine toe, 3 verdiepingen hoger! Daar kon ik naartoe verhuizen, echt zo fijn! Dus ik met de hele spullenboel en natte fietskleding (opletten dat ik geen onderbroekje verlies onderweg) naar boven en daar opnieuw installeren. Het was daar inderdaad helemaal stil.

    Daarna ben ik een heerlijke bier gaan drinken op het zonnedek. Dat was een uitstekende tip van Matthijs. Het was nog steeds heerlijk zonnig, maar wel een stuk kouder met de harde wind om de oren. Maar we waren dan ook al goed op weg, en voeren echt al op zee op dat moment. Wel vlak langs Denemarken, wat fijn was want dan kon je nog een beetje internetten op je telefoon met de 4G-verbinding van het vaste land. Eindelijk begon ik wat te ontspannen, heb echt genoten van dat momentje daar op dat bankje. Totdat er entertainment op het dek kwam. Een man met een gitaar en microfoon. Allemaal leuk en aardig maar ik zat er niet op te wachten. De hoofdpijn was nog steeds niet over (dat ga je dan ineens weer merken als zo'n troubadour z'n intrede doet) en mijn 1,5 uur slaap van de afgelopen nacht begon (dankzij het bier wrs.?) ook voelbaar te worden. Dus ik heb mijn lege glas teruggebracht naar de bar beneden en ben een ander rustig plekje gaan opzoeken. Beetje staren naar buiten, naar de talloze windmolenparken op zee die we passeerden. Kort daarna was overigens alweer mijn gereserveerde shift in het restaurant. Daar at ik een tomatensoep, gegrilde groenten met frietjes en een brownie met vanilleijs toe. Daarna ben ik naar mijn cabine teruggekeerd en heb ik van 20:00 uur tot 4:00 uur ongeveer geslapen als een roosje.

    Om 7 uur mocht ik aanschuiven bij het ontbijtbuffet en de koffie smaakte me goed, en natuurlijk het bakje fruit, en de kom yoghurt met muesli ook.

    Nog ongeveer 3 uur op de boot nu, maar er is een zeer kalme zee en het zonnetje schijnt uitbundig dus ik denk dat ik me zo weer insmeer en dan nog meer koffie ga drinken op het zonnedek. Je moet er immers ook een beetje een feestje van maken.
    Read more