Missie Vind Perfecte Kampeerplek

June 17, 2023 in Norway ⋅ ☁️ 16 °C

Na de onweershoot kon ik wel weer even verder. Dat moest ook, want zoals gezegd was daar achter het heuveltje ook geen geschikte plek voor de tent te vinden. Het pad kronkelde omhoog en ik wandelde er grote stukken van. Nadeel van steeds later zijn, is dat je dan mist hoe een poolhaas (!!) wegvluchtte in Matthijs' blikveld.

Op ca. 1.500 meter hoogte ongeveer lag de toeristenhut Snøheim, die in tegenstelling tot Martin Hjerkind z'n verhaal nog gesloten was. Geen biertje hier dus. Dan maar verder zoeken naar de beste kampeerplek, want inmiddels waren we wel aan de voet van de Snøhetta beland. We kozen het wandelpad achterlangs de herberg, over het bruggetje, het pad op dat niet meer zou bestaan. Dat klopte ook wel, fietsen zat er nu niet meer in. Het hele pad was soms zelfs niet meer zichtbaar of normaal begaanbaar. Het grindpad had definitief plaatsgemaakt voor keien, rotsen, stroompjes water en plakkaten sneeuw. Mooi! Hier waren we waarschijnlijk echt alleen. Nu nog ergens de tent neerzetten.