Satellite
Show on map
  • Day 5

    Goud gevonden onder de regenboog!

    June 17, 2023 in Norway ⋅ ☁️ 12 °C

    Het was al een uurtje of 21:30 uur en nog steeds bescheen het zonlicht de toendra uitbundig. De horizontale stand van de zon gaf alles een gouden gloed, zó mooi. We besloten tot nog een klein wandelingetje voor het slapen gaan, want wie weet liep het poolvosje daar toch zomaar voorbij.

    De landschapslens maakte plaats voor de zoomlens, en ik was ineens heel blij met mijn nieuwe 40-150mm objectief. Want niet de poolvos op kilometers afstand, maar de morinelplevier verscheen ineens zomaar vlak voor onze voeten. Wat een leuk beestje! Hij bleef minstens 10 minuten rondjes om ons heen hippen, zodat wij er uitgebreid foto's en filmpjes van konden maken. Waarschijnlijk waren we in de buurt van zijn nest, want af en toe kwamen er ook piepjes uit z'n snavel. En dat in zo'n spectaculair belicht, uniek landschap. Fantastisch. Intussen bleven de regenbogen maar komen. En wie liep daar plots aan het einde van de regenboog...? De GOUDplevier natuurlijk! Mijn geluk kon niet op toen ik precies op dat moment daar een prima foto van wist te schieten.

    Ja, ik kon hierna dolgelukkig gaan slapen.
    Read more