Uitzicht vanaf Hotell Utsikten

June 25, 2023 in Norway ⋅ ☁️ 20 °C

Het klimmetje naar het hotel was pittig, niet zozeer vanwege de conditie maar vooral door de hitte en het verkeer. Het was hier ontiegelijk druk. Campers, touringcars, taxi's, personenauto's met buitenlandse nummerborden en vele motors haalden ons in terwijl we naar boven ploeterden en de uitlaatgassen waren af en toe niet te harden. Vooral de grotere bussen stootten zichtbaar zwarte wolken uit en ik wist af en toe echt even niet hoe ik nog naar adem kon happen. Bovendien, al dat roet gecombineerd met het zweet en de zonnebrandcrème maakten dat we binnen 3 kilometer fietsen alweer flink toe waren aan een douche.

We arriveerden iets voor 11 uur bij het hotel genaamd Hotel Uitzicht en mochten gelukkig al inchecken, waarna we direct met het wassen van onszelf en onze kleding aan de slag gingen. Vervolgens hebben we heerlijk urenlang in de lobby gezeten met, hoe kan het ook anders hier, een fenomenaal uitzicht over het fjord. Bij ons hadden we al onze apparatuur, zodat we foto's konden nabewerken en reisverslagen konden schrijven, en tot onze beschikking hadden we daar koffie en thee en minicroissantjes (gratis!) en taartjes en biertjes en nootjes en glazen wijn (want er werd geen lunch geserveerd).

Die avond aten we een verrukkelijk driegangenmenu met bijpassende wijnen, een feestmaal dat niet geëvenaard had kunnen worden door een pasta die 10 kilometer had moeten reizen naar een camping.