Satelliet
Weergeven op kaart
  • Dag 14

Opgeladen op weg

26 juni 2023, Noorwegen ⋅ ☀️ 17 °C

We hadden een heerlijk ontbijt achter de kiezen, een lunchpakket gesmeerd, de kleren waren schoon, het zonnetje scheen, alle apparaten opgeladen en zelf waren we ook genoeg uitgerust, dus niets hield ons nog tegen om weer op pad te gaan. Bovendien hadden we de eerste 20 kilometer en 600 meter klim van de geplande fietsroute al gehad. Nog 42,5 km en 1.050 hoogtemeters te gaan...

We waren van plan vroeg te vertrekken om weer voor de toeristenstroom uit te rijden, maar dat was niet helemaal gelukt. Het ontbijt opende pas laat in dit hotel en daarna duurde het prepareren van de fietsen toch ook weer langer dan gehoopt. Dus we vertrokken om 9:30 uur, klommen direct vanuit het hotel 750 meter en dat was al meteen heet en druk. Maar toch... het contrast met gisteren was zó groot. De weg zelf en de uitzichten waren zo spectaculair mooi. Bijna mooier dan de Trollstigen. Echt verrassend! De bergweg ging eerst via zo'n 15 haarspeldbochten omhoog langs 3 verschillende bergen, en zoals verwacht reden ons vele campers en motors voorbij. Maar op de één of andere manier was het vanochtend minder storend. In de eerste haarspeldbocht al namen we een pauze om elkaar en de camera te vertellen hoe mooi we het vonden. We waren net een weide met schapen gepasseerd en rechts van ons was al een indrukwekkend diep dal te zien met, hoe kan het ook anders hier, een stroompje in de diepte. In zo'n omgeving was een stevige klim met veel passerend verkeer echt niet zo erg.