Satellite
Show on map
  • Day 14

    Bloed, zweet en gesnotter

    June 26, 2023 in Norway ⋅ ☀️ 19 °C

    Door de hooikoorts die hier af en toe oplaait, alle wind en zon op de huid, en het om en om neussnuiten en zonnebrandcrème smeren was mijn neus helemaal stuk. Van binnen en buiten. Met eindeloos stromend snot aan de ene kant en van die pijnlijke, hardnekkige korstjes aan de andere kant, waar je af moet blijven want anders krijg je een bloedneus. En op mijn neusvleugel besloot de huid gewoon af te gaan schilferen. Ook mijn mond en lippen worden gortdroog door het fietsen, hijgen en de weersomstandigheden, en ook daar raakte mijn huid op een gegeven moment helemaal beschadigd. Ik smeer dus voortdurend met de lippenbalsem met sun protection - ook naast de neus dan maar, en de zonnebrandcrèmes vliegen er doorheen. We drinken ook liters en liters aan water. Zeker op de hete dagen. Al dat vocht komt er vervolgens weer uit via het voorhoofd en de rug. Ja, deze manier van reizen is een zeer lijfelijke ervaring. Maar ze doen het maar wel mooi, die lichamen van ons.Read more