• Day 16

Tatataataaaa, dit is de Kjenndalsbreen!

June 28, 2023 in Norway ⋅ ☁️ 15 °C

Dichterbij wilden we, nog een paar kilometer doorfietsen (via de parkeerplaats en deels over het wandelpad) en tenslotte een klein stukje over de rotsen klauteren. De harde wind die van de gletsjer naar beneden kwam waaien voelde ontzettend koel aan, als een mega-airconditioner die aangezet was in verband met de hete zomerzon van vandaag. Overal om ons heen waren watervallen, we telden er 12 rondom ons. En de begroeiing en het struikgewas hier beneden rondom de stroom water leek nog jong, alsof de boompjes niet echt een kans kregen om groter te groeien met de veranderlijke seizoenen elk jaar. Maar dat was een aanname. Het mooiste was natuurlijk die ijsmassa, waar het blauw nu echt goed in te zien was. Ik pakte mijn telelens er nog maar eens bij.

Matthijs was vast van plan om hier vanavond terug te keren voor een timelapse of gewoon vette foto's van de gletsjer als het zonlicht wat zachter zou zijn. We woonden dichtbij, je kon hier makkelijk naartoe fietsen en ons avondeten was ook geregeld, dus niets hield hem nog tegen. Hoewel...