Satellit
Vis på kort
  • Dag 1

    Hoogtepunten van de heenreis

    22. april, Spanien ⋅ ⛅ 10 °C

    - Tussen Amsterdam en Parijs praatte ik met een superlieve dame uit Rio de Janeiro, die in haar eentje door Europa reisde. Eerst Londen, toen Amsterdam waar ze een nicht had bezocht, kennis had gemaakt met bitterballs (👍🏻👍🏻) en de gevoelstemperatuur vrieskou van de Hollandse lente (👎🏻👎🏻), en nu Frankrijk. Ze verbaasde zich hoe veilig Amsterdam was t.o.v. Rio.

    - Het gemak van snel een metrokaartje kunnen kopen bij een automaat waar nauwelijks een rij staat, omdat ALLE toeristen zich uit onzekerheid in de lange rij voegen, bij de kudde van andere onzekere schapen. En de vlotte route die ik vervolgens had gekozen in het Parijse metronetwerk.

    - De flamingo's waren natuurlijk een hoogtepunt, en de stugge Duitser naast me die ik mee kreeg in mijn enthousiasme.

    - De zonsondergang en een bizarre wolkpartij toen de trein net de grens van Spanje was gepasseerd.

    - De Ecuadoriaanse taxichauffeur waarmee ik zo'n lol had terwijl hij mij in een Prius naar Rocacorba reed. Omdat hij zo'n moeite had met Engels spreken en ik met het Spaans, en we ontzettend om elkaar moesten lachen.

    - Aankomst bij Rocacorba en het warme welkom door een Zuid-Afrikaanse jongeman, die mij mijn kamer liet zien en daarna direct mijn fiets, en ik vervolgens een superschattige rode kater van een meisje dat hier werkte "kreeg", die ik wel gezellig op mijn kamer mocht als ik dat wilde. Wat 'ie ook even is geweest voordat ik hem weer buiten parkeerde.

    - De hop was hier, bij Rocacorba, vanmiddag nog in de tuin aan het scharrelen, vertelde de jongen die me ontving!!! En hij liet me het filmpje zien als bewijs 🫨

    Kortom: so far, zo goed!
    Læs mere