Satelit
Tampilkan pada peta
  • Hari 103

Jiuzhaigou

21 Oktober 2015, Cina ⋅ ☁️ 8 °C

Stipt om 09:00 uur rijden we weg uit Songpan richting Jiuzhaigou. Dit dorpje ligt op de rand van een groot natuurpark verder ten noorden van Chengdu. Dit park staat bekend om de bijzonder mooi gekleurde meertjes en watervallen. De herfsttinten zouden het af moeten maken. In een kleine 2,5 uur kachelen we er heen. Toevallig stopt de bus vlak voor ons beoogde hostel om wat spullen te lossen, dus we springen uit de bus. Het hostel blijkt tweemaal zo duur te zijn als in de Lonely Planet aangegeven. Geen probleem; de hele straat bestaat uit hotelletjes. Na drie pogingen hebben we een veel luxere kamer - en dankzij Michelle haar afdingkunsten - voor minder dan het eerste hostel. We hobbelen vast naar de ingang van het park om kaartjes voor morgen te kopen. Ook plannen we een strategische route om de hordes tourgroep Chinezen te ontlopen. Na wat boodschapjes te hebben gedaan in een supermarkt waar ze van alles en nog wat verkopen, doen we nog een wasje en dan gaan we lekker chillen op onze: ruime, warme, geïsoleerde kamer, met douchecabine... Heerlijk :)Baca selengkapnya