Daintree Village

April 8, 2016 in Australia ⋅ 🌙 24 °C

We slapen een klein gaatje in de dag. Niet dat het weer ons direct inspireert om ons bed uit te springen, want het regent nog steeds. We staan op een camp site naast Babinda Boulders: een mooie vallei in het regenwoud waar een rivier zijn best doet om de grote granieten rotsblokken te polijsten. Het is een kort wandelingetje, maar het levert mooie plaatjes op. Nadat we de grootste vlinder op de foto hebben gezet die we ooit - niet op een kaart geprikt - hebben gespot, gaan we weer op pad. We hebben besloten om eerst nog even het regenwoud gebied ten noorden van Cairns te gaan bekijken. Dat betekent dat we nog een keer langs Cairns moeten, maar dat schikt, want we hebben nog wat kleine 'mankementen ontdekt (komt geen water uit de kraan en - ook dit keer - blijft het gas niet aan). De klacht dat het stuur aan de verkeerde kant gemonteerd zat, snapte ze niet :) Na een korte onderhoudsbeurt kunnen we verder. We zetten koers naar Daintree Village. Het is een leuke route (deels) langs de kust; de stortbuien - welkom in het regenwoud van Queensland, de natste plek van Australië - mogen de pret niet drukken. De beheerder van de camping is een vriendelijke typisch Australische man (grote hoed op) en de camp site is prima. We settlen ons voor de tweede nacht in ons nieuwe huis op wielen!Read more