• Day 2

Elephant Bedroom Camp

September 7, 2017 in Kenya ⋅ ⛅ 16 °C

06.45 uur reveille. Zodra de zon op is moet er bewogen worden. Om 08.00 uur rijden we de spits in van Nairobi. Gelukkig gaan wij de stad uit en staan de files de stad in. Van de ongeveer 50 miljoen Kenianen woont een geschatte 10% in Nairobi (en omstreken). Amsterdam wordt door onze chauffeur James dan ook weggezet als een kleine stad :) Wat we ook begrijpen is dat Nairobi de dubieuze eer heeft van de grootste sloppenwijk... daar leven zo'n 2 miljoen mensen van USD 1,00 per dag! Ernstig weinig als je bedenkt dat dat de verwachte fooi is als iemand je tas 20 meter draagt (wat overigens best suf is als het een rugtas is, maar goed, we houden de economie op onze manier draaiende). Het is - déja vu - een lange rit vandaag. Wat wel leuk is dat we aan het eind van ochtend de evenaar oversteken! Uitaard staat naast het bord 'Equator' 10 winkeltjes met Chinese (nee echt, door lokale mensen met de hand gesneden) beeldjes ;) Dan is het tijd voor de lunch. We stoppen bij een forelkwekerij en genieten van de catch of the day: forel. We rijden voort en na 8 uur rijden (minus lunch) komen we aan bij Samburu National Park voor onze eerste game drive. Mazzelaars dat we zijn zien we meteen een assortiment van giraffen, verschillende bokjes, antilopen, zebra's, mooie vogels en wrattenzwijntjes. Eenmaal in het kamp aangekomen worden we verrast met onze tent, of zeg maar appartement! Luxer dan luxe :) Na ons 4-gangendiner trekken we ons terug in onze villa in the bush voor ons 'slaapmutsje' op de varanda. Dan toch maar slapen...Read more