Game drive's on

September 8, 2017 ⋅ ⛅ 19 °C

Wat een start van de dag! Na om 04.00 uur 's nachts gedag gezegd te zijn door een giraf (die zoals later bleek, naast onze tent had liggen slapen) worden we om 05.50 uur gewekt. Om 06.00 uur genieten in het ochtendgloren van een kop koffie en thee met als extraatje olifanten en giraffen rond de tent. We doen een game drive van 06.30 uur tot na 09.00 uur waarbij we wederom veel wildlife spotten waaronder een tweetal leeuwen. Het mannetje had blijkbaar recentelijk mot gehad met een ander mannetje, want zijn voorpoot en kop waren behoorlijk gehavend. Terug in het kamp krijgen we een overdadig ontbijt geserveerd. Pas om 16.00 uur staat de volgende game drive op het programma, dus doen we een tukje, lunchen we voor het gemak nog maar een keer weelderig en plontsen we in ons prive badje op de varanda. We hadden het luipaard gemist in de ochtend, dus gaan we terug naar de plek waar hij gespot was. En met succes! We zijn er net als het luipaard op sluiptocht gaat achter een paar nietsvermoedende gazellen. Het luipaard gaat onder ons voertuig door en dus hebben we eersterangs plaatsen. Zo'n mooi beest, zo dichtbij... De gazellen merken het sluipende luipaard op en ontsnappen. Helaas voor ons, gelukkig voor hen. Het jachtluipaard (cheeta) zien we helaas niet vandaag, maar je kunt niet alles hebben. Dichtbij ons kamp worden we verrast op een 'sun-downer'... Drankjes en hapjes bij zonsondergang. We kletsen gezellig bij met mede-game drivers. Daarna diner en vroeg naar bed.Read more