The Osaka continues

October 24, 2018 in Japan ⋅ 🌙 17 °C

We hebben wat moeite met afscheid nemen van Kyoto, dus we besluiten nog een klein wandelingetje te maken in de buurt. We zitten dichtbij de buurt waar de geisha's zitten en we proberen er een op de foto te krijgen. We spotten er wel een maar deze mythische wezens zijn weer verdwenen voor je er erg in hebt. Dan maar naar de nishiki markt voor eten, eten en nog eens eten. We lunch met sushi - weer eens wat anders. Dan toch maar naar Osaka. Deze stad ligt niet ver van Kyoto en met de trein komen we vlakbij ons hotel uit. De Lonely Planet omschrijft deze stad als 'niet mooi' en daar hebben we ons - zeker met Kyoto vers in het geheugen - op ingesteld. Maar niets blijkt minder waar! Het blijkt een moderne stad met prachtige hoogbouw. Een immens station met een compleet winkelcentrum en kantoorgebouw er boven. Als je van een beetje moderne steden houdt, is dit een aanrader. We checken in in ons hotel en gaan op pad. We wandelen langs ruim opgezette pleinen met watervallen en enorme winkelgalerijen en komen uit bij een prachtige skyscraper waar onder de grond een compleet food court zit. We nemen de lokale specialiteit okonomiyaki (soort hartige pannenkoek met garnalen, inktvis, varkensvlees en kool) en negiyaki (lijkt er op maar dan met lente-ui in plaats van kool); de sake maakt het af. Op de terugweg nemen we een kijkje op een Glamping midden in de stad tussen de torens. Een barista maakt er met veel zorg en liefde een kopje koffie en we verbazen ons over het aantal mensen dat in een klein tentje naar twee vals zingende zangers komt kijken. Als we een andere route door het station nemen komen we onder de grond wederom in een food court terecht. Maar dan een van episch formaat. Je kunt hier een jaar lang elke dag, elke maaltijd iets anders proeven, zonder tweemaal hetzelfde te eten; waanzinnig! Osaka heeft ons enorm positief verrast, we kijken uit naar de komende dagen.Read more