Buggy rijden

September 15, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 22 °C

We hebben vandaag niet veel op het schema staan. Het is zondag en dus een rustdag. We ontbijten en al vrij snel daarna liggen op onze bedjes bij het zwembad. Alhoewel het hier nét na de winter is, is het prima liggen. We moeten zelfs smeren omdat het niet lang duurt voordat het UV-index 7 is. Als het tijd voor de lunch is gaan we aan de wandel. Naast ons hotel zit een tentje waar we een broodje knagen - simpel maar lekker. Terug naar de bedjes bij het zwembad. Rond half 4 maken we ons klaar voor onze activiteit: buggy rijden en sand boarden. De organisatie gaat zoals bekend: weinig communicatie. Maar we komen bij een buggy en de hebben een chauffeur, gaan met die banaan! De motor klinkt niet overtuigend en als we na 100 meter weer terugrijden, rijst het vermoeden dat het niet de allerbeste buggy is. Toch gaan we weer op pad. Er wordt gas gegeven en we duiken van duinen af, erg vermakelijk. Toch stoppen we vrij snel weer op een mooie duin om foto's te maken. Als we denken weer verder te gaan komen de boards te voorschijn - we gaan hier dus ook de helling af. Beetje laffe helling, maar toch weet Gordon er een goede koprol uit te halen. Michelle doet het beter :) Daarna mogen we op onze buik een echte helling af - lachen - onderaan de duin zit het zand werkelijk overal. We gaan weer in de buggy om nog wat duinen af te duiken maar ook nu stoppen we vrij snel omdat de zon bijna ondergaat. We genieten van de zonsondergang vanaf het dak van de buggy. Helaas is het dan alweer tijd voor de terugweg. Na afloop blijven we nog kijken vanaf een duin naar de invallende duisternis en de opkomende sterren. Tijd voor diner, nou ja, wat lekkere falafel en tortilla chips bij het buur-hostel. Hier valt tot 5x toe het licht uit, dus de koffie doen we een restaurantje verderop. Daarna: zand uit alles peuteren ;) en tukken.Read more