• Day 4

4. den: Benatky

July 21, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 34 °C

Dnesny den bol vcelku adrenalinovy, ale nebudem predbiehat. Zacalo to “rannym” vstavanim a vyrazenim na vylet lodou do Benatok. Rychla zastavka v miestnej pekarni a hajde na MHD (k lodi pesi cca 50 min a busom 7 min - takze radsej sme o pol hodku dlhsie spali). Napriek priprave a zisteniu, ze by to malo chodit kazdych 10 min, tak bus isiel az 9:13 … lod nam odchadzala o 9:30 ;) Podarilo sa aj listok kupit cez apku … ale jeden za 10 euri - doteraz nevieme, ci je to normal cena, alebo kde sa stala chyba (update: apka nam predala listky az na letisko Marco Polo, inak je cena 1,30€!!! - skumal som appku a je to zjavne jej chyba / umysel, poslal som reklamaciu, tak uvidime, ale moc si od toho neslubujem). Nakoniec sme sa vsak stastlivo vcas nalodili - lod odplavala aj tak az o 9:43 samozrejme, vsak sme v Taliansku. Po hodke a pol sme dorazili do Benatok, priamo kusok od Piazza San Marco. Dali sme gelato a preskumali Benatky z vysky veze Campanile di San Marco bell. Rychle obcerstvenie, Canal Grande, Ponte di Rialto a potulky okolim. Cas ubehol strasne rychlo, a tak sme na velke sklamanie pani M nestihli prehliadku Palazzo Ducale (Dozovho palaca) a valili sme na nasu spiatocnu lod o 17:30 … stale vsak bolo dost casu, tak sme este cestou vychutnali vyborne Chianti v lokalnej stylovej vinarnicke. 17:30 lod … to sme si aspon mysleli, ale ked som ju o 17:02 videl otacat sa v pristave a plavat smerom prec, ponali sme nejasne podozrenie, ze nieco nie je v poriadku. Skusal som na nu este mavat (ludi na lodi to dost pobavilo). Ani telefonat do prepravnej spolocnosti neprimal kapitana lod otocit a tak sme ostali v Benatkach. Oficialny cas odplavania lode bol totiz 17:00!! Doteraz netusime, kde a ako sme my dosli k 17:30 … a este odisla nacas (v Taliansku!!!). No panika a long story short … mali sme obrovske stastie, ze bol stvrtok a teda jediny den, ked dana spolocnost robi aj nocny vylet do Benatok a tak nam slubili, ze nas zoberu nazad o 21:30. Pani M tomu aj tak uplne neverila a uz si vyberala most, pod ktorym prespime ;) Vdaka tomu sme vsak stihli aj prehliadku Palazzo Ducale, paradnu veceru v Benatkach a pani M ako bolestne je obohatena o 2 siat a jednu bluzku ;) Veceru sme dali v Osteria Doge Morosini (https://goo.gl/maps/X14Sa25tiKaiN9Uf9), kde som sa ja doplazil uplne vyprahnuty a tak som ocenil ich litrove capovane pivo. Dali sme bruschettu, tuniakovy tataracik a ako hlavne jedlo cerstvu rybu dna (uz neviem aky presne druh). Konecne vyborne jedlo!!! Pochutili sme si. Pani M uz ale bola nervozna a tak sme s velkym predstihom dorazili do pristavu a sadli do baru s priamym vyhladom na nase molo. Lod samozrejme dosla na ine molo, ale my uz sme sledovali vsetky ;) A tak uz pol hodiny pred vyplavanim sme sedeli na lodi. Nakoniec teda vsetko super a v podstate sme hackli system, lebo sme si predlzili pobyt v Benatkach (a este za menej penazi, kedze nocna plavba je drahsia). Cesta presla OK a stastlivo sme okolo jedenastej v noci priplavali do Chiogga. Tu nam o 2 min usiel bus k nasmu ubytku a tak sme si este vychutnali nocnu 50 minutovu prechadzku. Ja som si este na teraske doma dal pohar vina, pani M vsak hned po sprche unavena zaspala ako drevo (sa ani nedivim, nabehali sme 17,5km). To bol den! Uz sa tesim na lenosenie na plazi.Read more