• Day 2

Otavalo

July 9, 2017 in Ecuador ⋅ ☀️ 21 °C

9. JŪLIJS. UZ OTAVALO AR PRIEKU - PANAMERICANA IR IESPAIDĪGA - TĪTARS, AITA UN CITI ZVĒRI

Svētdienas rīts Quito ir kluss un mierīgs. Mēs jau atkal augšā no pieciem: lasām, rakstam un krāmējamies. Labi, ka nekur nav jāsteidzas, varam brokastot lēni un plānot maršrutu.
    Ap desmitiem beidzot kustamies, ielas vēl tukšas, izņemot vienu, kurā notiek tautas velosacensības. Esam nolēmuši braukt ar trolejbusu uz Ziemeļu autosraciju Carcelen, no kurienes startē reisi uz 80 km tālo Otavalo. Esam gandarīti par Quito pavadīto dienu - Cotopaxi esam pamājuši, vecpilsēta izstaigāta, vienīgi Zandiņai viens pilsētas laukums ir pazudis. Es stipri turos pie uzskata, ka tāda laukuma Quito nemaz nav, bet līdz galam to tā arī neuzzinām.
    Autoostā viss notiek pēc labākajiem Ekvadoras autobusu satiksmes paraugiem - ar skaļu iekšā saukšanu un pēdējās minūtes burzmu. Autobusi pēc skata ir tik krāšņi kā pie mums spēļu zāles Fenikss. Acīmredzot šajā nozarē klientu pievilināšanai ar krāšņām spalvām ir liela nozīme. Ir vienkārši apbrīnojami, kā minūti pirms atiešanas busā sēž 5 pasažieri, bet pa vārtiem autobuss izbrauc jau pilns.
    Šofera palīgs palaiž neiztrūkstošo amerikāņu filmu pilnā balsī, un brauciens var sākties. Braucam pa Panamericana šoseju, kas kā starpvalstu infrastruktūras projekts šķērso kontinentu no ziemeļiem līdz dienvidiem. Šoseja ir svaigi uzlabota, tās kvalitāte ļoti laba, taču reljefs autobusam ir grūts, tāpat arī smagajiem vilcējiem. Skaistu ainavu pavadībā nonākam līdz Otavalo pilsētai, kas izrādas ne tikai skaistu vietējo iedzīvotāju rokdarbu tirgošanas vieta, bet arī liels dabas tūrisma centrs.
    Nolemjam iet kājām uz savu šīvakara viesnīcu, bet gājiens pārvēršas par vēja dzenātu putekļu rīšanu karstumā, un nieka 3 kilometri izrādās pagrūts uzdevums.
    Viesnīca mūs pārsteidz ar savu dizainu un jauko apkalpošanu. Viss izveidots Inku stilā, un arī personāls acīmredzami ir vietējās izcelsmes. Sastopam to, kas mums vislabāk vietējo cilšu pēctečos patīk: laipnības un lepnuma sintēze.
    Pēcpusdienu pavadam pastaigās ap Cascadas de Peguche ūdenskritumu, tās noslēdzam ar panorāmas kāpienu uz ciematu kalna galā. Šai ciematiņā, kura nosaukums mums palika nezināms, notiek vienkārša mazo zemnieku dzīve. Saimnieka lomu uzņēmies tītars, kurš komanē suņus, kuri savukārt apsargā aitas. Tāda ļembasta pavadīti kāpjam no kalna lejā, lai gatavotos vakariņām.