• Day 3

Laguna Mojanda

July 10, 2017 in Ecuador ⋅ ⛅ 19 °C

10. JŪLIJS. KALNI KĀDREIZ BIJUŠI CILVĒKI - LAGŪNA PIE LAGŪNAS - CIEMATA SVĒTKI UN NAPO

Sensenos laikos kalni esot bijuši cilvēki. Šaipusē dzīvojis stiprais un strādīgais Ibabura, švītīgais skaistulis Fuya Fuya un daiļā Cotocatchi. Kungi esot abi ieskatījušies daiļavā, neviens nav gribējis piekāpties un sācies kautiņš. Abi esot spļāvuši uguni un mētājušies ar akmeņiem. Kur akmeņi krituši, palikušas dziļas bedres, kas pārvērtušās par skaistām lagūnām.
    Šo leģendu mums pastāstīja mūsu viesnīcas pārvaldnieks, Kichwa tautas dēls Markoss, kas veda mūs uz Mojanda lagūnu augšup pa Inku ceļu.
    Šis rīts sākas ar Aļonas Ostapenko spēli, kas, neskatoties uz līdzjutēju zobgalībām, notika Vimbldonas 12. kortā. Internets šeit nav ātrs, skatītājs var traks palikt, kad mačbumbas izspēlē bumba sastingst gaisā. Un mačbumbas bija astoņas...
    Brokastu kafija ir melna un garšīga, ar meitenēm sarunājam, ka mums sasmērēs maizītes un uzvedīs kalnā. Atkal uzsmaida veiksme - kalnā mūs ved stilīgais un inteliģentais Markoss, kas ar savu roku mums uzzīmē īpašo šodienas pastaigas karti.
    Sākums gan nav jautrs, jo mūsu uzdevums ir uzrāpties kalnā, kas stāvs kā siena. Pirmā kilometra pārvarēšana prasa 35 minūtes, toties atalgojumā skats uz Mojanda lagūnu un apkārtējām ielejām no 3900 metru augstuma.
    Tālāk jau reljefs drusku rāmāks un mēs dodamies lejup un ieslīpi, lai satiktos ar ceļu uz Laguna Negra, kas ir daudz mazāka, bet atrodas ļoti skaistā ielejā.
    Pēc 3 stundām Markoss mūs sagaida, un braucam uz viesnīcu, pa ceļam, kā jau tas pieņemts, paņemam sava džipa kravas kastē pasažieri no ceļmalas, jo autobusi šeit nekursē. Starp citām lietām vēl apspriežam, cik labs auto ir Lada Niva, kuru te netrūkst.
    Turpinām dienu ar pēcpusdienas pastaigu uz tuvējo Peguche ciematu, no kura visu laiku pāri ielejai skan mūzika. Kā izrādās, te notiek 3 dienu svētki ar karnevālu un Dejas karalienes noteikšanu. Masku parādē izceļas Donalds Tramps, kas šoreiz iet kopā ar Hilariju graujoši skaļas pūšamo instrumentu mūzikas pavadījumā.
    Pirms vakariņām nolemjam pavingrot un pastaipīties zālājā. To tik vien gaida rudais šīsmājas labradors Napo, kas man uzbrūk guļošam, jo izskatos pēc pieveicama rotaļu biedra.
    Rīt 20 gadīgā Ostapenko pret 37 gadīgo Venusu Viljamsu. Būs traki!