• Day 11

Los Lagos&Guatemala

February 19, 2020 in Mexico ⋅ ☀️ 21 °C

Šodien mums tāls ceļš zem riteņiem, jo esam nolēmuši apmeklēt attālāko Chiapas reģiona vietu Los Lagos jeb ezerus. Los Lagos ir dabas rezervāts, izveidota ap 12 ezeriem, kuri, kā vēsta apraksti, ir katrs savā krāsā. Pie kam viens no ezeriem - Lago Internacional - tiek dalīts ar kaimiņvalsti Gvatemalu.
    Nomas auto izrādās piemērotākais risinājums 4 cilvēku grupai, līdz ar to braucam ar Volkswagen, kuram ir visvajākais iespējamais dzinējs un vispieticīgakais aprīkojums. Durvis, piemēram, katras jāaizspiež ar podziņu, lai aizslēgtu salonu. Satiksme ir lēna, pie katra ceļmalas kioska ir “guļošais policists”. Ja kioska īpašnieks nav nolobējis ceļa projektētāju, tad uzber no mālanās augsnes pats savu “guļošo policistu”, blakus iesit mietiņu un uzāķē uz tā sarkanu plēves maisiņu. Lai drošāk.
    Tā mēs savus 140 kilometrus veicam 3 stundās.
    Ezeri tiešam izskatās jauki, nav gan gluži padsmit krāsās, kā solīts, bet dažādos toņos ir. Pats robežezers Lago internacional parsteidz ar savu izmēru, tas nav lielāks par krietnu dzirnavu dīķi, bet tam tieši pa vidu novilkta virve, lai būtu skaidri redzams, kur atrodas valstu robeža,
    Robeža nav apsargāta, jo Gvatemalas pusē nav kur tālāk iet, tāpēc mēs brīvi apejam ezeram apkārt, es pat izmantoju izdevību tajā “pa pliko” izpeldēties. Saprotams, ka šī robežas šķērsošanas atrakcija radīta ar mērķi pārdot apmeklētajiem suvenīrus ne tikai ar Meksikas, bet arī ar Gvatemalas uzrakstu. Mēs esam pakļāvīgi un nopērkam divus atslēgas piekariņus ar uzrakstu “Guatemala”, kā arī safotografējam “Pupuchi” paciņas pie robežstaba, lai palielinātu “produkta ģeografisko pārklājumu”. Darbs padarīts, varam doties tālāk.
    Apmeklējam nomaļu maiju templi, kas izrādas loti pozitīvs pārsteigums. Templis ir zaļas zāles ieskauts, tā apkārtne labi kopta un pilnīgi brīva no “salašņu pūļiem”. Vienīgie “salašņas” esam mēs un tapēc jūtamies skaisti, gudri un vareni.
    Pēc 6 stundu braukšanas pa Meksikas ceļiem jūtos nedaudz noguris, bet atlicis vēl uzdevums ieiet T-kreklu veikalā, kur nopērkami skaisti krekliņi ar Meksikai raksturīgu simboliku. Vispiemērotākais šķiet krekliņš ar kādu zvēru virsū, ko gandrīz nopērku, tik pēdejā brīdī ievēroju, ka zvēram apakšā uzrakstīts “Ay, Güey!”, kas meksikāņu žargonā nozīmē apmēram “Hej, čalīt!”. Tomēr novērtēju risku tikt pārprastam kā augstu un izvēlos citu krekliņu.
    Rīt mums atpakaļcelš uz Mehiko, sākam jau domāt par mājām.