• Day 12

Ceļā uz Ciudad de Mexico

February 20, 2020 in Mexico ⋅ 🌙 15 °C

Šodien praktiski sākam kustēties māju virzienā. Pirms pametam skaisto San Cristobal pilsētu, rīta saules staros uzkāpjam pa ieliņu augšup līdz baznīcai, kas uzcelta kalnā tā, lai visa pilsēta būtu pie kājām. Interesanti, ka tieši blakus baznīcai atrodama tāda kā piekvēpusi kapela, kurā tiek dedzināts milzīgs daudzums sveču. Redzam, ka kāda ģimene tur lūdzas, un lūgšana notiek ļoti līdzīgi kā San Juan de Chamula redzētajā gaiļa upurēšanas gadījumā. Paša gaiļa gan šeit nav.
    Pa tam lāgam saņemu ziņu no savas bankas, ka šonakt kāds mēģinājis ar manu maksajumu karti izterēt internetā palielāku summu. Karte pati ir pie manis, taču tās dati kaut kur “aizgājuši pa kreisi”.
    Labi, ka SEB banka par mani rūpējas. Šai gadījumā gan laikam nodereja tas, ka kartē nebija tik daudz naudas, cik krāpēji bija gribējuši iegūt. Karti gan tūdaļ nobloķējām. Mācība skaidra - iepērkoties ar karti trešās pasaules valstīs, kontā jātura tikai tik daudz naudas, cik nav žēl zaudēt.
    Ceļš no San Cristobal uz Tuxtla Gutierrez ir stāvs kā nogāze - 50 km distancē nolaižames uz leju par 1700 metriem. Interesanti vērot satiksmes drošības regulējumu. Ik pa brīdim ceļa labaja pusē redzamas tādas kā kabatas, kas izklātas ar irdenu oļu segumu un kalpo ka bremzēšanas vietas smagajiem auto, kam uzkarsušas bremzes. Apmēram 2 km pirms katras kabatas sākas brīdinājuma uzsakstu rinda sekojosā secībā: “Auto bez bremzēm - sekojiet sarkanajai līnijai”, “Auto bez bremzēm - iesēdziet avārijas signālu!”, “Dodiet ceļu automašīnām bez bremzēm!”, “Auto bez bremzēm - tuvojas bremzēšanas nobrauktuve!”.
    Varu tikai iztēloties, kā šī procedūra izskatās dabā, būt ceļā šadai kravas mažīnai bez bremzēm negribētos.
    Pa ceļam redzami vairāki ugunsgrēki kalnos, un no ceļmalas plakāta uzzinam, ka par uguns izraisīšanu (pie mums tas laikam būtu par kūlas dedzināšanu) pienākas sods no 5 līdz 12 gadiem cietumā.
    Tuxtlā temperatūra uzkāpusi līdz +34 grādiem, sastregumiem, troksni un pelēcību, tāpēc taisāmies projām uz lidostu, lai sagaidītu savu Mehiko reisu tur.
    Mehiko mūs sagaida ar milzu pilsētai cienīgiem sastrēgumiem, galvaspilsētas burzmu un neredzam nekādas pazīmes no tās acteku un maiju cilšu kultūras, kas ik uz soļa mums sekoja Oaxakas un Chiapas provincēs. Galvaspilsēta.