• Day 3

Canadian Rockies

August 5, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 14 °C

No rīta atklājas nelaime - suns pa nakti nograuzis Raimonda ādas sandalei siksniņu. Tas izrādas svarīgi, jo Raimondam par katru lietu ir stāsts. Šī sandale, piemeram, iegadāta Gvatemalas tirgū par 3 dolāriem, toties nes zīmolu, kas ir licis Raimonda vērtbai celties Latvijas kultūras ministres acīs. Saistītais lēmums ir negrozāms - turpināt valkāt sandali bez siksniņas.
    Atvadīšanās no Ntalas un ģimenes ir ilga un sirsnīga. Var pilnīgi just, ka Lidijas nepacietīgās asinis jau tiecas triekties pa kalniem, bet visam savs laiks.
    Es pa to laiku spēlēju futbolu ar abiem suņiem, tie, liekas, ir gatavi skriet pēc bumbas neskaitaāmas reizes.
    Šodien būs jasaprot, kā notiks sadzīve autobusā, ieskaitot ēšanu un gulēšanu. Sākums ir ļoti cerīgs, jo kilometri ripo ātri, tuvojoties Rocky kalniem. Raimonds apsola bonusa punktu tam, kurš pirmais ieraudzīs kalnus, un tad ātri pats arī pirmais tos ierauga. Nolemjam, ka par šito triku punktus nepiešķir.
    Vakarpusē nonākam Jasper nacionālajā parkā pie alus brūža, ko atzīstam par labu vietu naktsmieram. Buss pārvēršas par dormitoriju, kas liekas gana ērta. Vienīgais signāls nemierīgai naktij ir brūža alus bāra apmeklējums īsi pirms tumsas iestāšanās.

Tā kā satura publicēšanas iespēju nav, esmu nolēmis apvienot divu dienu piedzīvojumus vienā rakstā, ko nosūtīšu jums pie pirmās iespējas.

Naktī stipri lija, un busa jumts grabēja kā bungas, tomēr slapjums neatturēja gulētājus no vairākkārtējas izkāpšanas alus spiediena dēļ. Starp city, Raimonds mums iemacīja, ka mūsu transporta līdzekļa sugai ASV ir īpašs nosaukums - “schooly”. Tā arī uz priekšu sauksim mūsu verķi.
    Ap brokastu laiku lietus pārstāj, un ir pilnīgi skaidrs, ka jākāpj beidzot kalnā. Te, pie karstajiem avotiem atrodas viena no skaistākajām Jasperas parka takām, kāpums ap 700 metru - no 1300 līdz 2000 metriem virs jūras līmeņa. Neimaņi ir ļoti nocietušies un aizdrāžas kalnā kā plēsti. Viesturs ir negaidīti ātrs par spīti savai tauriņu ķērāja cepurei. Saprotam, no kurienes radies teiciens “neskati vīru no cepures”. Drīzāk viņs jāskata “no Lidijas”. Katrā ziņā, sanāk gleznaina 3 stundu pastaiga, kuras laikā Raimonds aplīmējis Skūliju ar jaunām uzlīmēm, ieskaitot “Pupuchi”.
    Ja šādi turpināsies, Skūlija dzeltenā krāsa drīz nebūs atrodama, tas būs raibākais Skūlijs pasaulē.
    Tālākais plāns ir doties uz Moraine ezeru, kurā labā laika atspoguļojas 12 kalnu virsotnes. Plāns ir tāds, ka jāsasniedz ezers šovakar, lai rīt var agrā rītā tos virsotņu atspulgus netraucēti apskatīt.
    Canadian Rockies jeb Kanādas Klinšu kalni izkatas daudz savādāk nekā Eiropas Alpi - kalnu grēdas ir masīvākas, no kalniem plūstošās upes ir ļoti platas un stipras, bet uz klintīm augošās egles tievas kā sveces. Piemērotas Ziemassvētku svinēšanai vienistabas dzīvoklī. Klintis parsvarā ir baltā krāsā kā no kvarca smiltīm taisītas.
    Pati Jasperas pilsēta gan stipri atgādina Šveices kalnu kūrortu ar viesnīcām, kafejnīcām un veikaliem. Neimaņi to izmanto un dodas nopirkt zobu birstes, jo iepriekšējās palikušas pie Ntalas.
    Jaunās zobu birstes ir ļoti īpašas, piemerotas Kanādas klimatam un arī ēdiena ķīmiskajam sastāvam.
    Turpinu rakstīt pašā vakarā ar dienas beigu aktualitātēm. Visskaistākais ceļš pasaulē ir posms no Jasperas līdz slēpošanas kūrortam Lake Louis - neskaitāmi ledāji, upes ezeri tādā apjomā, ka beigās jau slinkums kāpt ārā no Skūlija, lai tos aplūkotu.
    Dienas beigās dalīti notikumi. Šerifs mūs padzen no upmalas stāvvietas, kur jau bijām ierīkojušies, un mēs, lamādami šerifu, dodamies uz garlaicīgo kempinga vietu, kura nekam nederot. Beigās jau derēja tīri labi.
    Un noslēgumā laba ziņa - pie Ntalas atstātais Neimaņu kosmētikas maks atrodas Skūlijā uz plaukta, līdz ar to ir divas liekas zobu birstes uz visiem tagad.