• Day 10

Normāls četrinieks

August 12, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 29 °C

Lācis uz mūsu nometni naktī nebija atnācis, lai arī vakar vakarā visu gatavojām viņa vizītei. Vislielākais strīds bija par to, kur noglabāt masālīto foreli, jo negantnieks to varot saost no jūdzes attāluma. Raimonds kategoriski noraida priekšlikumu glabāt zivi laivā, jo lācis tad saskrāpēšot laivu strēmelēs. Nolēmām nolikt foreli pie ugunskura, jo lācis no uguns baidoties.
    No rīta lāča pēdas neatrodm, un forele pie Raimonda ceptajām pankūkām labi garšo pašiem.
    Abi laivošanas meistari gan šorīt tādi klusāki staigā, aiz kā saprotam, ka ir pamatotas bažas par upes sarežģitību tālākajā posmā.
    Didzis pacietīgi skaidro, kā jānovieto kājas airēšanas laikā un redzam arī, ka viņš slepus pārbauda, vai ir arī pašam kur pieturēties. Raimonds savukārt visu laiku ir nedaudz neapmierināts par to, kā airi ieguļas duļļos.
    Taisnības labad jāsaka, ka šodienas krāces ir daudzkārt ātrākas un braukšanai sarežģītākas par vakarējām. Upe tek cauri klinšu kanjoniem, kur tā saspiežas, kļūdama šaura un krācoša. Bail gan nav, jo pilnīgi uzticamies saviem meistariem. Didzis ir stiprs, bet Rimonds ir viltīgs. Katram savs stils, bet rezultāts pārliecinošs abiem. Beigās redzams liels atvieglojums abiem vaigā, un mums arī pulss normalizējas. Raimonds saka: “Droši sakiet visiem, ka izbraucāt normalu četrinieku”. Tas cilvēku valodā laikam nozīmē ceturtās kategorijas upi. Pavisam esot piecas kategorijas, sestā tik priekš trakajiem.
    Finišējam ap četriem pēcpusdienā. Raimonds paņem glabšanas vesti un airi, lai dotos uz ceļu stopēt mašīnas braukšanai pēc Skūlija, no kura esam attālinājušies kādus 40 kilometrus. Veste un airis esot regālijas, kas stopētāja paņemšanas varbūtību palielinot vairākas reizes. Tā arī ir - pēc stundas Raimonds jau sūta foto, kurā redzams pie Skūlija ar divām indiāņu izcelsmes pavadonēm.
    Mēs tikmēr esam uznesuši visu mantību, ieskaitot laivas, pa stāvo krastu augšup, bet pilnu gandarījumu nesaņemam, jo secinu, ka pārtikas kastē palikuši tikai četri mazie aliņi.
    Kalnos sāk rūkt pērkons, un mēs sākam spriest, kurš ieradīsies pirmais - negaiss vai Raimonds ar Skūliju. Abi ierodas reizē, līdz ar to grūžam mantas busā pa galvu, pa kaklu.
    Negaisa dēļ zivju šovakar nebūs, ēdīsim ceptas vistas, kad pārstās līt.