Satellite
Show on map
  • Day 18

    Mandag d. 8.7.

    July 8, 2019 in the United States ⋅ 🌫 33 °C

    Bye bye dejlige hotelværelse i Memphis. Det var en fornøjelse.

    Vi kørte til Graceland, og var igennem hele Elvis-maskineriet. Jeg troede egentlig at det var ligegyldigt, men det var virkelig fedt at være på tour i Graceland. Rundvisningen sluttede med familiens gravsted. De kan noget med at spille på følelserne - de dér amerikanere. Vi så også hans private fly Lisa Marie. Han sparede ikke på noget den gode mand. Guld på det ene og andet.

    På området kunne man købe utrolige mængder af Elvis merchandice, men jeg modstod fristelsen. Jeg er havnet i en slags t-shirt karantæne, så no Elvis t-shirt for me.

    Den sidste lange køretur mod Nashville gik uden de store problemer. Da vi forlod Graceland satte jeg et af mine favoritnumre på, igen igen igen..... Marc Cohens “Walking in Memphis”, og den er (om muligt) blevet endnu bedre, efter vi nu kender til de ting han synger om. Du skulle prøve at lytte.

    Da vi kom til vores store fede lejlighed i downtown Nashville (med tiltrængt vaskemasine), skyndte vi os til Broadway, hvor vi smagte på byens øl og lyttede til livemusik, som spillede fra hver bar vi passerede. Hold nu kæft, hvor er det hyggeligt.

    Nashville en kæmpe kontrast til Memphis, og vi kunne mærke det øjeblikkeligt. Gaderne var rene, stemning er tryg, og der var nærmest kun hvide. Jeg ved godt det lyder uheldigt, men det er sådan vi oplever det. .

    Vi skulle selvfølgelig forbi Bridgestone Arena på Broadway, hvor mine elskede Penguins vandt Stanley Cup for to år siden. Et lidt helligt sted. På toppen af en bar, havde vi udsigt over Tennessee Titans hjemmebane. Cool :)
    Read more