Satellite
Show on map
  • Day 2

    Søndag d. 19.6.

    June 19, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

    Jeg vågnede kl. 03.30 og var færdig med at sove. Chefen forsøgte bestemt at putte mig igen, men det virkede kun til 04.00. Så stod jeg op. Vi var jo i Nashville!
    Vi nåede en masse kaffe og the inden vores morgentur 7.00. De sidste fulderikker var netop gået hjem. Faktisk lå der flere og sov på gaden, men det var ikke til at se om det var hjemløse eller drukkenbolte.
    Middagslur faldt allerede kl 10.00. Ny rekord.
    Vi kørte til Nashville Mural, og tog et par billeder. “I belive in Nashville” - det er jo lige mig. Chefen fulgte høfligt med, og opførte sig fint trods den tiltagende varme.
    Til eftermiddag gik vi endnu en tur på Broadway. Hvilken forskel 7 timer gør! Allerede kl. 14.00 var festen i fuld sving. Live country musik fra hver bar, og det var virkelig svært at lade være med at falde i dyb country-druk allerede. Vi modstod heldigvis fristelsen….. indtil kl. 15.00.
    Vores første Uber-tur tog os til legendariske Bluebird Café. Jeg er Uberfan. Virkelig sjov oplevelse med chauffør David.
    Bluebird Café var en god oplevelse. Et lille intmit spillested med en stor historie. Duoen som spillede, hilste og snakkede med alle gæster inden de gik på scenen.
    Efter endnu en hyggelig Ubertur med Amy, gik vi til infernoet på Broadway. De må simpelthen have rekorden i antallet af live-bands pr. kvm.

    Ved et tilfælde gik vi ind på et større spillested, hvor der ikke var propfyldt som på de små honkey tonks. Her så vi at Payton Taylor spillede. Hende har vi set et par gange til Nashvillle Nights i Danmark. Vi grinede lidt, og chefen sagde at hun ville gå til scenekanten og ønske et specielt nummer. Jeg afviste hendes tossede idé, og var tæt på at kalde hende pinlig. Inden jeg nåede det, stod hun allerede ved scenekanten og talte med Payton imens korpigen sang færdig. Jeg tænkte åh nej…. lad nu være….. Chefen kom tilbage, og vi blev præsenteret flot fra scenen. Payton fortalte publikum historien om Nashville Nights Danmark, og folk klappede og hujede af os.
    Efterfølgende var vi i snak med folk, som skulle høre lidt om os. Hendes mor kom endda forbi til en sludder. Chefen dansede med de amerikanske damer, og jeg talte sport og rejser med en mand i selskabet. Han var fan af Philapelphia Flyers, og de kan ikke lide sådan nogle som mig. Han tog det dog pænt, og jeg satte pris på at han ikke tævede mig. Flink fyr.
    Det er en vild sjov oplevelse, som vi ikke glemmer lige foreløbig.

    Puha… Sikke en skøn første dag, hvor jeg kun fik købt fem t-shirts.
    Read more