Satellite
Show on map
  • Day 6

    Torsdag d. 23.6.

    June 23, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

    Vi tog på vandretur for at se et vandfald. Jeg vidste egentlig godt at der måske var bjørne i disse bjerge, for man kan ikke gå en tur i Gatlinburg uden af se figurer af bjørne.
    Vi valgte selvfølgelig den lange vandretur, og det betød at 9 ud af 12 km gik vi alene. Vi så hele tiden bjørnelorte på den sti vi gik på. Not good…. Jeg havde bevæbnet mig med en pind, og læst hvordan man skulle gøre, hvis man stødte på en bjørn. Chefen var helt cool og grinede hele tiden. Jeg var stærkt utryg, på grænsen til bange! På den sidste km inden vandfaldet så vi pludselig, at ca 20 mennesker var stimlet sammen for at kigge på en bjørn som stod 10-15 meter fra os. Uj uj uj…. godt at det ikke var på stykke hvor vi gik alene. Så tror jeg sgu jeg var blevet ramt af panikangst.
    Vandfaldet var kedeligt (vi har jo været i alperne), men vandreturen var særdeles nervepirrende. De længste 12 km i mit liv. Bjørne er altså ikke noget fedt dyr.
    På vej ned med bilen så vi to bjørne mere. Den ene gik lige ud foran vores bil. Sikke nogle oplevelser.
    Til eftermiddag gik vi på Gatlinburg Skywalk i tusind graders varme. Chefen blev virkelig testet af temperaturen og hængebroen med glas under fødderne. Hun var ca. 2 minutter i nedsmeltning.
    Til aften gik vi på er bryggeri, hvor man faktisk også kunne få mad. Jeg bestilte en stor pizza, for første gang siden 1992. Det var en fejl - igen. Bestil…. aldrig…. noget stort i USA. Der var mad til mindst to.
    Restauranten var fyldt med musik, og da de spillede Sweet Caroline, brød gæsterne ud i fællessang. Sweeeet Caroline, oh oh ooh… Fantastisk!
    Read more