Fredag d. 24.6.

June 24, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Vi kørte tværs gennem Smoky Mountains, og det var en rigtig fin oplevelse. Fine veje og et roligt tempo.
    Luke Combs nye album blev udgivet denne dag, og vi hørte den naturligvis samtidig med at vi kørte i hans hjemstat North Carolina.
    Vi gad ikke køre hele vejen til Savannah på en dag, så vi bed turen over og havnede i Athens, Georgia. Her findes University of Georgia, som er et kæmpe stort, og byens omdrejningspunkt. Vi gik rundt på deres fine Campus, og smuttede forbi Georgia Bulldogs Sanford Stadium med 92.700 siddepladser. Ret fedt.
    Retten til fri abort blev ophævet på føderalt plan denne dag, og de enkelte stater kan selv bestemme. Det mærkede vi straks ved ankomst til Athens, Georgia. Adskillige kvinder havde taget plads på gaden med skilte i hånden, og diskutterede heftigt indbyrdes. Stakkels kvinder i sydstaterne.
    Til aften hørte vi musik i centrum til den årlige “Athfest”. Byens studerende spiller, og måske dukker de nye REM op (de kom fra herfra). Vi besøgte en bar, hvor øllene var gode og country musikken perfekt! Vi var nødt til at tvinge os selv til at forlade stedet for at spise. Godt jeg ikke bor her. Det var gået helt galt.