Aangekomen in Bergen

May 9 in Norway ⋅ 🌧 8 °C

We zijn vandaag in Bi-Ba-Bergen!!
    Je kan beter zeggen regenachtig Bergen. Het ziet er in een reisboekje prachtig uit. In werkelijkheid regent het hier ongeveer 230 dagen per jaar. Het meeste van heel Noorwegen. Het is erg jammer want het is een grote stad met veel historie. Er waren gasten die een fietstour hadden geboekt. Wij hadden de hop-on-hop-of bus geboekt. Als een zwerm blauwe smurf3n liepen we in een sliert met blauwe capes aan richting stad, naar de bus. Het regende pijpenstelen. Goed. Om 9.00 uur vertrek. Iedereen ging natuurlijk kleddernat die bus in. De ramen gingen beslaan. Weg uitzicht. 😪😪. Afijn tussen de druppels door nog wat kiekjes gemaakt. De meeste "smurfen" bleven de hele tour zitten. ( de gasten met blauwe capes vd MS Rotterdam. ) Bij terugkomst ging het smurfenvolk terug naar de boot, op zoek naar warme koffie en droge kleding. Mijn benen waren al koud geworden.

👉bij terugkomst op het schip, moeten we over de loopbrug naar binnen, door de gezichtsherkenning, dan moet de bril af. En de tassen, ed door de scanner. Vervolgens loop je door de poortjes. Bij nat weer gaat het zo: cape uit, bijna pruik af..🤣🤣, gsm af, buidel af. Dit in een bakje door de scan. Verder liep ik door de poortjes. Natte troep weer mee. Dit drupt dan gewoon door de gangen...😪😪😪. Een paraplu die aanwezig, is zou dit ook doen. Zo jammer al die nattigheid.