Een drukke dag

May 6, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag vroeg uit de veren want om 7 uur al op pad voor een tweede rijstvelden wandeling. Het was nog lekker fris, alhoewel, toch al zo’n 25 graden.
    Deze wandeling was meer tussen de rijstvelden en dus leuker dan die van gisteren.

Terug in ons hotelletje weer lekker ontbeten op ons terrasje en daarna een uurtje platte rust.

Daarna het Neka museum bezocht; enkele mooie dingen gezien maar niets spectaculair. Op gebied van musea en kunst zijn we in Europa echt wel verwend.

Daarna doucheke en relax en dan naar Pelutu, een dorpje zo’n 6 kilometer hier vandaan. Het speciale aan dit dorp is dat er letterlijk duizenden kleine reigers hier elke avond tussen 18 en 18:30 in de bomen neerstrijken, allemaal op zoek naar een goede slaapplaats in de bomen.
    Ik had het misschien iets indrukwekkender verwacht, à la de Birds movie van Hitchcock, maar het was toch best een speciaal zicht al die witte vogels die, als ware het bloemen, de groene bomen kleurden.
    Daarna terug op weg naar Ubud en onder elke boom toch even wat rapper doorgestapt zodat we geen reigerpoep op ons kregen.
    Na enkele honderden meters werd weer het gekende “taxi boss?” naar ons geroepen en deze keer hebben we er met veel plezier gebruik van gemaakt.

Terug in Ubud weer héél lekker gegeten in een warung (14 Euro voor 4! schotels, een grote fles water en 2 Bintangs) en nu relax op ons terrasje want morgen weer op tijd opstaan om te gaan wandelen in UNESCO beschermd gebied nml. de rijstvelden van Jatiluwih.