Jatiluwih moet je gezien hebben

May 7, 2016 in Indonesia ⋅ 🌙 26 °C

Vandaag stipt om 8:30 vertrokken met onze chauffeur Dewah (of zoiets) richting UNESCO beschermd gebied, de rijstvelden van Jatiluwih.

Ik verwachtte wel dat dit één van de hoogtepunten van de reis zou worden en dat werd het ook. Overal waar je zag was het groen, groen en nog eens groen. We hebben de “lange” wandeling van zo’n 8 kilometer gedaan in tegenstelling tot veel toeristen die gewoon enkele honderden meters stappen, wat foto’s nemen en terug weg zijn.
    Op sommige momenten was het wel héél warm maar daar zo rondlopen in die fantastische natuur doet je dit allemaal vergeten.

Op het einde direct de schaduw van een warung terrasje ingedoken en even bekomen met een frisse… cola 😀

Daarna terug op weg met Dawah, recht naar een toeristenval. Op de heenweg had hij gevraagd of we een organische koffie en thee plantage wilden bezoeken en we hebben maar ja gezegd ook al wist ik wel dat we daar “gejost” zouden zijn.

Het was een hele korte rondleiding maar we hebben wel enkele civet katten gezien en ook ééntje vastgehouden.
    We hebben wel ook lekkere thee geproefd (zeker 8 verschillende soorten) en ook koffie van de kaka van de civet kat…
    Deze katachtige eet nml. koffiebonen en de kaka wordt dan gedroogd en daarna gepeld. Dan geroosterd, gemalen en dan wordt er koffie van gemaakt. Dit zou dan de allerbeste koffie ter wereld zijn maar voor ons smaakte het gewoon als goede, dure koffie.
    Wel hebben we thee gekocht maar ook veel te duur betaald en dus maar één soort meegenomen; pikante thee, heel speciaal en wel een mooi souvenir voor thuis.

’s Avonds weer gaan eten in de kleine warung Puspa’s en weer lekker gediend geweest, super lekker Indonesisch food!

Morgen de bus op naar onze derde bestemming, Candidasa.