Naar Lombok

May 11, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Gisteravond op het balkon van ons hutje nog even genoten van een frisse Bintang bier met op de achtergrond ruisende golven en naderend onweer. Perfect plaatje om onze eerste Bali ervaring af te ronden maar binnen een tweetal weken zijn we hier weer om onze reis af te sluiten.

Vandaag om 7 uur al aan het ontbijt en om kwart voor 8 waren we al op weg naar de haven voor de “fast boat” naar Lombok.
    Na de nodige wachttijd en een druk gedoe om in te schepen vaarden we de haven van Pandangbai uit. Goed anderhalf uur later kwamen aan in een kleine haven op Lombok. Uiteindelijk hebben we daar vrij vlug een chauffeur gevonden die ons tot in Tetebatu in het midden van het eiland wou brengen.

Onderweg was hij wel druk aan het gsm-en en even later wisselden we van auto en chauffeur; zijn “nonkel die in Tetebatu woonde” zou ons er verder naartoe brengen. Die nonkel bleek wel heel jong en onderweg pikten we nog een vriend van hem op. Die kende blijkbaar een beetje de weg maar toch moest die op het laatste aan kraampjes langs de straat toch ook de weg vragen.
    Zelf was ik al de ganse tijd op mijn gps aan het volgen en uiteindelijk heb ik het laatste stukje de weg gewezen.

We zitten nu dus in een moslim dorpje en door de luidsprekers van de moskee klinkt regelmatig heel luid “Allah akbar” en nog meer van dat… Ik hoor dat wel liever hier dan bij ons.
    In het dorpje is officieel geen alcohol te koop maar toen we in de namiddag in een warung iets gingen eten werd ons al voorgesteld om ’s avonds bier te komen drinken.

Het verblijfje waar we zijn heeft slechts 2 kamers in hutstijl, zo goed als nieuw want het “hotel” bestaat nog maar zo’n 7 maanden.

De natuur in de omgeving zou heel mooi zijn, daarom zijn we dan ook zover gereisd, hopelijk kunnen we die morgen ontdekken.