Naar Gili Air

May 16, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 32 °C

Gisteravond gaan eten in een restaurant wat er heel aanlokkelijk uitzag maar het eten was maar gewoon goed. Bij een immo kantoor nog even prijzen bekeken: voor een mooie villa met drie slaapkamers, 2 badkamers, een zwembad, enz. op 10 are grond is de vraagprijs zo’n 275.000 Euro.

Vandaag om 6 uur op om in te pakken en om 7:45 komt het busje ons halen om weer naar een kleine haven te rijden waar we de boot naar Gili Air nemen.

En overtocht duurt maar een tiental minuutjes en we worden werkelijk op de kleine stijger gedropt want de 3 andere toeristen gingen naar een ander eiland.

Met pak en zak een tweetal kilometer “gewandeld” en we kwamen aan bij het Grand Sunset Ressort. We waren heel vroeg en moesten wachten voor we op onze kamer konden. Het welkomstdrankje was snel leeg en dus gingen we in het bijhorende restaurant nog lemonjuice drinken.

Kamer klaar en alles weer uitgepakt. De kamer is gewoon ok maar zeker niet de 55 Euro waard die we betalen.
    De openlucht badkamer is wel speciaal 😀 en de rest van de accommodatie is zeker ook ok.

Badpak aan en even de zee in maar het zwembad lonkt en dus belanden we daar vrij snel.

We kregen honger en gingen on het (te) dure restaurant iets eten en decadent als we zijn namen we er ineens ook een karaf sangria van zo’n 14 Euro bij; éénmalig hoor want ’s avonds hebben we weer in ze zijn warung gegeten. Het was zeer lekker e de we betaalden bv. voor een veggie curry slechts 1,5 Euro en en veggie spaghetti kostte 2,8 Euro. Alcoholische dranken zijn door de hoge taken wel altijd duur maar fit is relatief want een halve liter bier kostte een 2,5 Euro.

Morgen gaan we gans het eiland eens rondwandelen.