Satellite
Show on map
  • Day 88

    De eerste duiken

    May 17, 2016 in Indonesia ⋅ ☀️ 32 °C

    Plannen voor vandaag gewijzigd. Nadia voelt zich niet te best vandaag en dus start ik alvast met het duiken. De duikschool is hier vlakbij het hotel dus dat is wel handig.
    Ik had thuis een eigen duikmasker gekocht omdat die van de duikscholen meestal niet zo comfortabel zitten en ik ging dit nu bij mijn eerste duik uitproberen…
    Als duikinstructeur kreeg ik de Ierse Zarah toegewezen en aangezien er hier nog niet zoveel volk is zouden wij met z’n tweeën samen duiken.
    Ik duik maar eens om de 2 jaar en dan is de eerste duik zowiezo altijd een beetje onwennig. De duikplaats waar we naartoe gingen was eigenlijk voor gevorderden dus niet ideaal. Kwam daarbij nog dat er hevige stroming was en, en plus, dat mijn duikmasker op geen ballen trok. Alle ingrediënten dus voor katastrofale eerste duikminuten.
    We gingen terug naar boven en verwisselen van masker, een verademing, geen lek water meer binnen gekregen. Zarah daarentegen moest constant het water uit “mijn/haar” masker lozen. Klinkt raar maar je kan dus perfect onderwater je masker leegmaken. Ik kan dit ook wel maar als je niets anders moet doen heb je geen leuke duik.

    In de namiddag dan terug met Zarah gaan duiken en dat was al heel wat beter ondanks de wat mindere zichtbaarheid.

    Nadia voelde zich nog niet zo best maar toch doken we nog even het zwembad in en we gingen weer eten bij onze geliefde warung. We aten een lekkere curry en een nasi goereng. Dit tesamen met een grote fles bier en een flesje water kostte ons nog geen 7 Euro, fooi inbegrepen. Het restaurant aan ons hotel is ook goed maar stukken duurder.

    Om 21 uur ging mijne lampedeir uit, duiken is vermoeiend, en dus was het héél vroeg bedtijd.
    Read more