• Day 58

Lima

March 6 in Peru ⋅ ☁️ 23 °C

Nikča už se ráno cítila o něco lépe, a tak pro ni konečně bylo možné pobřeží Limy vidět i za denního světla. Prošli jsme otevřeným nákupním centrem podél moře, užívali si chladného mořského vzduchu a šli z Miraflores směrem Barranco. To jsou dvě nejbohatší, nejkrásnější a především nejbezpečnější čtvrti v Limě. Hlavní město Peru na nás udělalo docela dojem – je to zatím nejkrásnější a nejmodernější město na naší cestě. Lima na pobřeží Miraflores vypadá trochu tak, jak my si představujeme Miami. Lima je úplně jiná, než všechna ostatní města, která jsme doteď navštívili.

Barranco je hezká čtvrť plná starých budov, elegantních bister a malých parků. Po klidném obědě jsme zajeli do centra a šli se projít. Naším prvním cílem bylo náměstí Plaza de Armas, které bylo bohužel kvůli demonstraci uzavřeno. Jen pro informaci, Plaza de Armas v podstatě znamená hlavní náměstí a tak je možné najít Plaza de Armas v prakticky každém městě. Dneska jsme si trošku protáhli procházku a pokračovali až do
    Parque de la Reserva, který je plný různých fontán. Tady jsme se v klidu prošli, zahráli si fotbálek, plánovali naší cestu a pak s popcornem v ruce sledovali fontánu.

Kolem 19. hodiny začala u fontány ta očekávaná show. Barevná, chvílemi až kýčovitá, ale i tak krásná. Voda tryskala jako stěna a na ní byl promítán obraz, trochu jako videomapping na signal festivalu v Praze. Odtamtud jsme jeli dobrou půlhodinu zpátky do Miraflores, kde jsem se najedl a Niki si dala pro jistotu jen čaj. Den jsme zakončili krátkou večerní procházkou podél moře, načež jsme si doma sbalili věci před zítřejším odjezdem.